Биченок СофіяBychenok SofiiaDehtiarenko Tetiana MykolaivnaДегтяренко Тетяна Миколаївна2024-07-152024-07-152024Биченок С. Сучасні підходи до проблеми розвитку пізнавальної активності здобувачів освіти з інтелектуальними порушеннями [Текст] / С. Биченок, Т. Дегтяренко // Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців: збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: С. М. Кондратюк, Ю. А. Бондаренко, Т. М. Дегтяренко та ін.] . – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024. – Вип. 12. – С. 102–108.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/15247У статті визначено визначити сучасні підходи до проблеми розвитку пізнавальної активності здобувачів освіти з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціального освітнього закладу. Констатовано, що для даних осіб характерні байдужість до навчання, уникання виконання завдань, пов’язаних з подоланням труднощів, інтелектуальна пасивність, відсутність інтересу до мисленнєвої діяльності, відсутність зосередженості та ін. Зазначений процес є складним і зумовлює спеціальну організацію навчання та використання інформаційних технологій і включення їх до змісту освітньої роботи з даними дітьми.The article is aimed at identifying modern approaches to the problem of developing the cognitive activity of students with intellectual disabilities in a special educational institution. It is stated that these individuals are characterized by indifference to learning, avoidance of tasks related to overcoming difficulties, intellectual passivity, lack of interest in thinking, lack of concentration, etc. This process is complex and requires special organization of training and use of information technologies and their inclusion in the content of educational work with these children.ukрозвитокпізнавальна активністьздобувачі освітиособа з інтелектуальними порушеннямиспеціальний освітній закладdevelopmentcognitive activitystudentsperson with intellectual disabilitiesspecial educational institutionСучасні підходи до проблеми розвитку пізнавальної активності здобувачів освіти з інтелектуальними порушеннямиModern Approaches to the Development of Cognitive Activity of Students with Intellectual DisabilitiesArticle