Boichenko Maryna AnatoliivnaБойченко Марина АнатоліївнаKulichenko Alla KostiantynivnaКуліченко Алла Костянтинівна2023-02-202023-02-202022Boichenko М. Dimensions of Innovation Activity: Ukrainian Pedagogical Experience [Text] / М. Boichenko, А. Kulichenko // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2022. – № 2 (116). – С. 3–17. – DOI: 10.24139/2312-5993/2022.02/003-017https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13004The article defines and highlights six dimensions of innovation activity in the Ukrainian pedagogical space, in particular, the theoretical-methodological one (the philosophical basis of innovation activity and methodological tools for analyzing the phenomenon under the study); historical-pedagogical one (objective assessment of pedagogical phenomena of our time, determination of trends in the further development of innovation pedagogy and innovation educational activities); organizational- methodological one (organization of innovation scientific activity in institutions of higher education, implementation of innovation teaching methods and technologies, transfer of scientific research results); professional-pedagogical one (readiness for innovation activity); psychological-pedagogical one (psychological and pedagogical characteristics of the professional training of future specialists for innovation activities); administrative one (strategic guidelines, practical measures to improve the efficiency of innovation management processes in educational institutions).У статті визначено й висвітлено виміри розгляду інноваційної діяльності в українському педагогічному просторі. Для досягнення мети в дослідженні використано методи аналізу, синтезу, узагальнення, систематизації та категоризації - для вивчення наукових джерел із досліджуваного питання та розподілу інформації на шість вимірів. Виявлено, що в теоретико-методологічному вимірі увагу зосереджено на філософських засадах інноваційної діяльності та методологічних інструментах аналізу досліджуваного явища. У межах історико- педагогічного виміру дослідницьке та творче осмислення минулих позитивних інноваційних досягнень дозволяє об'єктивно оцінити сучасні педагогічні явища й визначити подальші тенденції інноваційного навчання та інноваційної освітньої діяльності. Установлено, що до організаційно-методичного виміру інноваційної діяльності відносять організацію інноваційної науково-дослідної діяльності в закладах вищої освіти та інноваційну освітню діяльність, зокрема впровадження інноваційних методів і технологій навчання та передачу результатів досліджень. Визначено, що у професійно-педагогічному вимірі підготовка до інноваційної діяльності є важливою складовою професійної компетентності сучасного фахівця в будь-якій галузі, що підвищує його особисту конкурентоспроможність та конкурентоспроможність організацій, яку він представляє. Констатовано, що психолого-педагогічний вимір зосереджується на психолого-педагогічних характеристиках професійної підготовки майбутніх фахівців. Розгляд управлінського виміру інноваційної діяльності дозволив визначити, що в сучасному українському просторі існують не лише стратегічні орієнтири, а й практичні заходи щодо підвищення ефективності процесу управління інноваціями в закладах вищої освіти. Перспективами подальших досліджень є порівняння інноваційної діяльності українських закладів вищої освіти з університетами країн Європейського Союзу.ukinnovation activitytheoretical-methodological dimensionhistorical-pedagogical dimensionorganizational-methodological dimensionprofessional-pedagogical dimensionpsychological-pedagogical dimensionadministrative dimensionUkrainian pedagogical experienceінноваційна діяльністьтеоретико-методологічний вимірісторико-педагогічний вимірорганізаційно-методичний вимірпрофесійно-педагогічний вимірпсихолого-педагогічний виміруправлінський вимірукраїнський педагогічний досвідDimensions of Innovation Activity: Ukrainian Pedagogical ExperienceВиміри розгляду інноваційної діяльності: український педагогічний досвідArticle0000-0002-0543-88320000-0003-1469-381610.24139/2312-5993/2022.02/003-017