Аврамчук Юлія ЮріївнаAvramchuk Yuliia Yuriivna2021-07-152021-07-152021Аврамчук, Ю. Ю. Психологічні властивості та особливості мислення дітей старшого дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями [Текст] / Ю. Ю. Аврамчук // Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців : збірник наукових праць. – Суми : СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2021. – Вип. 9, т. 1. – С. 158–164.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/11068У статті висвітлено проблему психологічних властивостей та характерних особливостей мислення дітей дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями. Охарактеризовано, що у дітей з такими особливими потребами гальмуються пізнавальні процеси: пам’ять, сприйняття, мислення, спостерігається недорозвиток мовлення та моторики. Акцентовано на тому, що у дитини з інтелектуальними порушеннями відсутня або дуже збіднена основа, на якій розвивається мислення. А саме несформовані наочні та слухові уявлення, обмежена ігрова діяльність, предметні дії, недорозвиток мовлення. Встановлено, що мислення дітей з інтелектуальними порушеннями характеризується несформованістю усіх розумових операцій, зниженням активності розумових процесів, неусвідомленістю та хаотичністю дій у процесі вирішення завдань, конкретністю, ситуативністю та ін.The article highlights the problem of psychological properties and characteristics of thinking of preschool children with intellectual disabilities. It is characterized that children with such special needs inhibit cognitive processes: memory, perception, thinking, there is an underdevelopment of speech and motor skills. Emphasis is placed on the fact that a child with intellectual disabilities lacks or is very impoverished the basis on which thinking develops. Namely, unformed visual and auditory representations, limited game activity, objective actions, speech underdevelopment. It is established that the thinking of children with intellectual disabilities is characterized by underdevelopment of all mental operations, decreased activity of mental processes, unconsciousness and chaotic actions in the process of solving problems, specificity, situationality, etc.ukдитина з інтелектуальними порушеннямимисленняоперації мисленняпсихологічні властивостіchild with intellectual disabilitiesthinkingoperations of thinkingpsychological propertiesПсихологічні властивості та особливості мислення дітей старшого дошкільного віку з інтелектуальними порушеннямиPsychological Properties and Features of Thinking of Children of Senior Preschool Age with Intellectual DisabilitiesArticle