Качур Тетяна МихайлівнаKachur Tetiana Mykhailivna2021-07-222021-07-222021Качур, Т. М. Мовленнєве дихання дітей із порушеннями мовлення [Текст] / Т. М. Качур // Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців : збірник наукових праць. – Суми : СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2021. – Вип. 9, т. 2. – С. 38–44.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/11114У статті висвітлюються теоретичні аспекти дослідження специфіки мовленнєвого дихання при нормотиповому та порушеному мовленнєвому розвитку. Майже при всіх порушеннях мовлення (за винятком деяких проявів фонетикофонематичного недорозвитку мовлення) спостерігаються порушення мовленнєвого дихання. Мовленнєве дихання – основа розвитку мовленнєвої діяльності, відповідно рівень його сформованості суттєво впливає на опанування дитиною мовленням в цілому.The article highlights the theoretical aspects of the study of the specifics of speech breathing in normative and impaired speech development. Almost all speech disorders (except for some manifestations of phonetic and phonemic speech underdevelopment) have speech breathing disorders. Speech breathing is the basis for the development of speech activity, respectively, the level of its formation significantly affects the child’s mastery of speech in general.ukмовленнєва діяльністьлогокорекційна роботапорушення мовленнямовленнєве диханнядихальна гімнастикадіти з порушеннями мовленнєвого розвиткуspeech activityspeech correction workspeech disordersspeech breathingbreathing gymnasticschildren with speech development disordersМовленнєве дихання дітей із порушеннями мовленняSpeech Breathing of Children with Speech DisordersArticle