Тарабан Юрій ВалентиновичTaraban Yurii Valentynovych2025-09-182025-09-182025Тарабан Ю. Методичні та дидактичні засади викладання релігії в сучасній освіті Європи: «Керівні принципи Толедо» [Текст] / Ю. Тарабан // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2025. – № 3 (143). – С. 235–248. – DOI: 10.24139/2312-5993/2025.03/235-248https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/17263Виявлення нових сенсів, нових концепцій, які стають предметом наукового дослідження та суспільного обговорення, спричинило формулювання системоутворюючих складових державної політики у сфері вивчення релігії. Наукові дискусії з приводу місця та ролі релігійної освіти, віри, морально-етичних проблематик для сучасної людини сформували потребу створення концептуальної бази та шляхів і методів практичної діяльності. Актуальні методичні та дидактичні основи релігійної освіти дозволяють розкрити сенс концептуальних підходів, сформульованих у «Керівних принципах Толедо». Стаття присвячена характеристиці методичних та дидактичних засад викладання релігії в сучасній освіті Європи у контексті «Керівних принципів Толедо» як базового документу, що регулює вивчення релігії та світогляду в закладах освіти країн Європейського Союзу. Практичне втілення викладання релігій та віри, світоглядних навчальних дисциплін створює умови для формулювання дидактичних підходів, стратегій професійної діяльності педагогів, спрямованих на формування світоглядних компетентностей учнів та одночасно збереження поваги та толерантності стосовно відмінних світоглядних позицій.The discovery of new meanings, new concepts that become the subject of scientific research and public discussion, led to the formulation of system-forming components of state policy in the field of studying religion. Scientific discussions about the place and role of religious education, faith, moral and ethical issues for modern man have formed the need to create a conceptual basis and ways and methods of practical activity. Current methodological and didactic foundations of religious education allow us to reveal the meaning of the conceptual approaches formulated in the «Toledo Guiding Principles». The article is devoted to the characterization of the methodological and didactic principles of teaching religion in modern education in Europe in the context of the "Toledo Guiding Principles" as a basic document regulating the study of religion and worldview in educational institutions of the European Union countries. The practical implementation of teaching religions and faith, worldview academic disciplines creates conditions for the formulation of didactic approaches, strategies for the professional activity of teachers, aimed at forming students' worldview competencies and at the same time maintaining respect and tolerance towards different worldview positions The translation of the text of the «Toledo Guiding Principles» from English into Ukrainian, performed by the author, introduces the basic document into circulation in the Ukrainian-speaking scientific and educational environment.ukєвроінтеграція Українирелігійна освітасвітоглядправа людиниОБСЄ«Керівні принципи Толедо»European integration of Ukrainereligious educationworldviewhuman rightsOSCE«Toledo Guiding Principles»Методичні та дидактичні засади викладання релігії в сучасній освіті Європи: «Керівні принципи Толедо»Methodological and Didactic Principles of Teaching Religion in Modern European Education: «Toledo Guiding Principles»Article0000-0001-8895-375110.24139/2312-5993/2025.03/235-248