Волошин АндрійVoloshyn Andrii2024-10-162024-10-162024Волошин А. Педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх механіків автомобільного транспорту [Текст] / А. Волошин // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2024. – № 4 (138). – С. 284–303. – DOI: 10.24139/2312‐5993/2024.04/284-303https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/15793Особистісна орієнтація педагогічного процесу, виявлення та розвиток природних здібностей кожної людини, а також створення особистісноорієнтованої педагогічної системи є важливими завданнями сучасної освіти. Це вимагає змін у традиційних підходах до навчання для формування компетентності. Основною причиною оновлення державного освітнього стандарту є перехід від мінімуму змісту до мінімуму результату, що визначається набором компетентностей. У статті подано педагогічні умови, що забезпечують формування професійної компетентності майбутніх механіків автомобільного транспорту в закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Здійснено аналіз праць сучасних дослідників, в яких розкривається сутність поняття «педагогічні умови». Зважаючи на те, що було визначено педагогічні умови, які, на нашу думку, мають забезпечити готовність майбутніх механіків автомобільного транспорту до ефективного застосування новітніх технологій у виробничій діяльності та в подальшому реалізовувати процеси саморозвитку та удосконалення отриманих навиків. У межах експериментального дослідження з формування професійної компетентності майбутніх механіків автомобільного транспорту в закладах професійної освіти потрібно визначити педагогічні умови, які забезпечать ефективність цього процесу.The personal orientation of the pedagogical process, the identification and development of the natural abilities of each person, as well as the creation of a personality-oriented pedagogical system are important tasks of modern education. This requires changes in traditional approaches to learning to build competence. The main reason for updating the state educational standard is the transition from a minimum of content to a minimum of results, which is determined by a set of competences. The article presents the pedagogical conditions that ensure the formation of professional competence of future motor transport mechanics in vocational education institutions. Given that the pedagogical conditions have been identified, which, in our opinion, should ensure the readiness of future motor transport mechanics to effectively apply the latest technologies in production activities and further implement the processes of self-development and improvement of the acquired skills. In the framework of an experimental study on the formation of professional competence of future motor transport mechanics in vocational education institutions, it is necessary to determine the pedagogical conditions that will ensure the effectiveness of this process.ukпедагогічні умовипрофесійна компетентністьавтомобільний транспортосвітній процескейс-методpedagogical conditionsprofessional competenceroad transporteducational processcase methodПедагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх механіків автомобільного транспортуPedagogical Conditions for the Formation of Professional Competence of Future Road Transport MechanicsArticle0000-0002-8883-968110.24139/2312-5993/04.2024/284-303