Корнус Олеся ГригорівнаKornus Olesia HryhorivnaЛогвин Ганна ОлександрівнаLohvyn Hanna Oleksandrivna2022-06-292022-06-292022Логвин, Г. О. Методичні особливості формування інформаційно-цифрової компетентності на уроках географії [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня бакалавр / Г. О. Логвин ; науковий керівник О. Г. Корнус. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2022. – 48 с.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/12298У кваліфікаційній роботі розглянуто цифрову компетентність, як одну із основних складових професійної компетентності майбутніх вчителів географії. Проаналізовано різні підходи щодо визначення цифрової компетентності майбутніх фахівців, термінологію, яка використовується в науковій літературі для визначення цього поняття. Вивчено досвід вчених та методистів, що займаються запропонованою проблемою. Уточнено поняття: «компетентність», «інформаційна компетентність». Проаналізовано сутність поняття «цифрова компетентність» та визначено складові «цифрової компетентності» майбутніх учителів географії та окреслено напрями її розвитку. У кваліфікаційній роботі подано визначення цифрової компетентності згідно концепції НУШ, за яким ця компетентність визначається як одна із ключових компетентностей для навчання впродовж життя і трактується як впевнене, критичне і відповідальне використання та взаємодія з цифровими технологіями для навчання, професійної діяльності (роботи) та участі у житті суспільства. Розкрито особливості використання інформаційно-кумунікативних технологій при формуванні інформаційно-цифрової компетентності на уроках географії. Представлено розробки уроків географії згідно з використанням відповідних визначених компетентностей, та показано їх застосування на уроках географії під час дистанційного навчання.The qualification work considers digital competence as one of the main components of professional competence of the future geography teachers. Different approaches to the definition of digital competence of future professionals, the terminology used in the scientific literature to define the concept of digital competence are analyzed. The experience of scientists and methodologists dealing with the proposed problem has been studied. The concept of "competence", "information competence" is specified. The essence of the concept was analyzed "digital competence" is substantiated and the components of "digital competence" of future teachers of geography are determined and the directions of its development are outlined. The paper presents the definition of digital competence according to the concept of NUS, which defines this competence as one of the key competencies for lifelong learning and is interpreted as confident, critical and responsible use and interaction with digital technologies for learning, professional activities (work) and participation in life of society. The peculiarities of the use of information and communication technologies in the formation of information and digital competence in lessons of geography are revealed. The development of lessons of geography in accordance with the use of appropriate defined competencies is presented, and their application in geography lessons in distance learning is shown.ukкомпетентністьцифрова компетентністькомунікативна компетентністьінформаційні технологіїгеографіяcompetencedigital competencecommunicative competenceinformation technologygeographyМетодичні особливості формування інформаційно-цифрової компетентності на уроках географіїMethodological Features of the Formation of Information and Digital Competence in Geography LessonsBachelor