Гордєєва Л. В.Hordieieva L. V.2021-04-072021-04-072015Гордєєва Л. В. Активізація пізнавальної діяльності учня через усний рахунок [Текст] / Л. В. Гордєєва // Розвиток інтелектуальних умінь і творчих здібностей учнів та студентів у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклу «ІТМ*плюс – 2015» : матеріали ІІ Міжнародної науково-методичної конференції, (3–4 грудня 2015 року, м. Суми) / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Інститут педагогіки АПН України ; [упорядник О. С. Чашечникова]. – Суми : ВВП «Мрія», 2015. – Ч. 1. – С. 32–34.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/10496В роботі з’ясовано зміст поняття усний рахунок; розглянуто проблему формування математичної культури учнів; актуалізовано значення усного рахунку та особливості успішного навчання з врахуванням трьох основних складових навчального процесу під час вивчення математики. Висвітлено досвід щодо створення системи роботи з навчання усному рахунку в 5-11 класах.The work determines the meaning of verbal calculation. It considers the problem of formation of students’ mathematical culture. The work stresses the topicality of the problem of importance of verbal calculation and features of successful learning taking into account three main components of the educational process in learning mathematics. The work highlights the experience in developing of the training verbal calculation system in 5-11 grades.ukусний рахунокматематичний інтересобчислювальна культуратворчістьрозвиток увагиприйоми усного рахункуverbal calculationinterest in Mathematicscalculating culturecreativitydevelopment of attentiontechniques of verbal calculationАктивізація пізнавальної діяльності учня через усний рахунокActivation of Learning Activity Using Verbal CalculationArticle