Левченко НаталіяLevchenko NataliiaГончарова НаталіяHoncharova NataliiaЛитвищенко ТетянаLytvyshchenko Tetiana2023-10-022023-10-022023Левченко Н. Особливості формування громадянської свідомості в учнів із порушеннями інтелекту на прикладі комунального закладу «Харківська спеціальна школа №3» Харківської обласної ради [Текст] / Н. Левченко, Н. Гончарова, Т. Литвищенко // Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців: збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: С. М. Кондратюк, Ю. А. Бондаренко, Т. М. Дегтяренко та ін.] . – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023. – Вип. 11, т. 1. – С. 169–176.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13855У статті схарактеризовано особливості формування громадянської свідомості учнів з особливими освітніми потребами – порушеннями інтелектуального розвитку. Обґрунтовано значення понять «патріотизм», національнопатріотичне виховання»; виокремлено принципи громадянського виховання.Авторами розкриті основні напрямки громадянського виховання учнів із інтелектуальними порушеннями з досвіду роботи Комунального закладу «Харківська спеціальна школа № 3» Харківської обласної ради. Наведено перелік заходів з зазначеного напряму.The article characterizes the peculiarities of the formation of civic consciousness of students with special educational needs - violations of intellectual development. The meaning of the concepts "patriotism", national-patriotic education" is substantiated; the principles of civic education are highlighted. The authors revealed the main directions of civic education of students with intellectual disabilities based on the work experience of the Communal Institution "Kharkiv Special School No. 3" of the Kharkiv Regional Council. A list of measures in the specified direction is given.ukгромадянська свідомістьпатріотизмнаціонально-патріотичне вихованнядіти з особливими освітніми потребамиінтелектуальні порушенняcivic consciousnesspatriotismnational-patriotic educationchildren with special educational needsintellectual disabilitiesОсобливості формування громадянської свідомості в учнів із порушеннями інтелекту на прикладі комунального закладу «Харківська спеціальна школа №3» Харківської обласної радиPeculiarities of the Formation of Civic Consciousness in Students with Intellectual Disabilities on the Example of the Communal Institution "Kharkiv Special School No. 3" of the Kharkiv Regional CouncilArticle