Мороз Євген ВадимовичMoroz Yevhen Vadymovych2024-10-162024-10-162024Мороз Є. Структурно‐функціональна модель соціально‐емоційних навичок молодших школярів [Текст] / Є. Мороз // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2024. – № 4 (138). – С. 33–45. – DOI: 10.24139/2312‐5993/2024.04/033‐045https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/15789У статті представлено огляд особливостей формування соціально‐ емоційних навичок молодших школярів та уточнено сутність поняття «соціально‐емоційні навички молодших школярів». Підкреслено, що формування соціально‐емоційних навичок є одним із ключових чинників повноцінного розвитку дитини, її адаптації до соціального середовища, збереження психічного здоров'я. У дітей молодшого шкільного віку відбуваються формування таких навичок, як регуляція емоцій та ефективна комунікація з оточенням. Автор статті наголошує на важливості впровадження програм соціально‐емоційного виховання в закладах освіти як ефективного способу формування соціально‐емоційних навичок дітей молодшого шкільного віку. Такий підхід покращує їхню психосоціальну адаптацію та сприяє зміцненню психічного здоров'я, формуванню готовності до школи та соціальної взаємодії.The article presents an overview of the features of the formation of social‐ emotional skills of younger schoolchildren and specifies the essence of the concept of "social‐emotional skills of younger schoolchildren". It is emphasized that the formation of social‐emotional skills is one of the key factors of a child's full‐fledged development, his adaptation to the social environment, and preservation of mental health. Children of primary school age are developing such skills as emotion regulation and effective communication with others. The author of the article emphasizes the importance of implementing social‐emotional education programs in educational institutions as an effective way of forming social‐emotional skills of children of primary school age. This approach improves their psychosocial adaptation and contributes to the strengthening of mental health, the formation of readiness for school and social interaction.ukсоціально‐емоційні навички молодших школяріветапи формування соціально‐емоційної компетентності молодших школярівсоціальні навичкиемоційні навичкиструктурно‐функціональна модельsocio‐emotional skills of younger schoolchildrenstages of formation of social‐emotional competence of younger schoolchildrensocial skillsemotional skillsstructural‐functional modelСтруктурно‐функціональна модель соціально‐емоційних навичок молодших школярівStructural‐functional model of social‐emotional skills of younger school studentsArticle0009‐0003‐3580‐518310.24139/2312‐5993/2024.04/033‐045