Ткаченко Ірина ОлександрівнаTkachenko Iryna Oleksandrivna2025-10-272025-10-272025Ткаченко І. Лідерство і командна взаємодія як чинники ефективного управління хореографічними проєктами в освітньому просторі [Текст] / І. Ткаченко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2025. – № 4 (144). – С. 220–229. – DOI: 10.24139/2312-5993/2025.04/220-229https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/17496У статті розглянуто особливості управління хореографічними проєктами в освітньому просторі з акцентом на лідерство та командну взаємодію як ключові чинники їх ефективної реалізації. Здійснено порівняльнозіставний та структурний аналіз основних етапів управлінського процесу: планування, організації, реалізації, контролю та оцінки результатів. Виокремлено специфіку хореографічного проєктування, зокрема його синтетичний характер, залежність від людського чинника, динамічність, міждисциплінарність і часову обмеженість. Обґрунтовано, що ефективне керівництво хореографічними ініціативами потребує розвинених управлінських, комунікативних і педагогічних компетентностей. Показано, що поєднання лідерства та злагодженої командної роботи створює умови для формування творчо активного освітнього середовища та розвитку професійних якостей учасників хореографічних проєктів.The article examines the specifics of managing choreographic projects within the educational space, with a focus on leadership and team interaction as key factors in their effective implementation. A comparative and structural analysis of the main stages of the management process is conducted, including planning, organization, implementation, monitoring, and evaluation of results. The peculiarities of choreographic project development are highlighted, in particular its synthetic nature, dependence on the human factor, dynamism, interdisciplinarity, and time limitations. It is substantiated that the effective management of choreographic initiatives requires well-developed managerial, communicative, and pedagogical competencies. The study shows that the combination of leadership and coordinated teamwork creates favorable conditions for a creatively active educational environment and fosters the professional growth of participants involved in choreographic projects.ukуправління проєктамихореографіялідерствокомандна взаємодіямистецька освітаосвітній простірменеджмент у хореографіїпроєктна діяльністькомпетентностітворчий процесproject managementchoreographyleadershipteam interactionarts educationeducational spacechoreography managementproject activitycompetenciescreative processЛідерство і командна взаємодія як чинники ефективного управління хореографічними проєктами в освітньому просторіLeadership and Team Interaction as Factors of Effective Management of Choreographic Projects in the Educational SpaceArticle0000-0002-7612-1082378.147:005.322:793.310.24139/2312-5993/2025.04/220-22910.24139/2312-5993/2025.04/220-229