Рудь Ольга МиколаївнаRud Olha Mykolaivna2020-09-292020-09-292017Рудь, О. М. Погляди Григорія Сковороди на формування педагогічної майстерності вчителя [Текст] / О. М. Рудь // Теоретичні питання культури, освіти та виховання : збірник наукових праць / Київський національний лінгвістичний університет ; [редкол.: О. В. Матвієнко, М. Б. Євтух, О. В. Михайличенко та ін.]. – Київ : Видавничий центр КНЛУ, 2017. – № (1) 55. – С. 3–6.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/9264Статтю присвячено актуальній проблемі розвитку ідей педагогічної майстерності в історії вітчизняної педагогічної думки. У статті проаналізовано погляди видатного українського філософа, поета і педагога Григорія Сковороди на особистість учителя-майстра та його професіоналізм. З’ясовано, що вчитель просвітником розглядається як носій народних цінностей, духовно-моральної культури та високої гуманності і людинолюбства. Учитель – це людина глибокого розуму, високої моралі, єдності слова і діла. На основі аналізу творчої спадщини філософа виявлено, що запорукою педагогічної майстерності вчителя Григорій Сковорода вважав неперервну освіту впродовж життя на основі самоосвіти, цілеспрямованого та систематичного поліпшення, самовдосконалення, розвитку себе та своєї діяльності. Силу педагога вбачав у глибоких знаннях, любові до дітей і повазі до людської особистості, в самовідданій праці і в служінні добру.The article is devoted to the problem of development of ideas of pedagogical skills in history of national pedagogical education. The views of prominent Ukrainian philosopher, poet and educator Hryhoriy Skovoroda on the personality and professionalism of teacher are analyzed. It was found that the teacher is seen as a carrier of national values, moral and spiritual culture, humanism and humanity. The teacher is a man of deep understanding, high morals, unity of his word and action. On the analysis of creative heritage of the philosopher it is discovered that key pedagogical skills are: continuous lifelong education through self-education, focused and systematic self-improvement, self-development of the teacher and his activities. The power of teacher is in his knowledge, love for children, respect for the human and dedicated work.ukпедагогічна майстерністьпедагогічна майстерністьнародний учительсамопізнаннясамоосвітня діяльністьрівень професійної компетенціїpedagogical skillsnational teacherself-cognitionself-educational activitylevel of professional competenceПогляди Григорія Сковороди на формування педагогічної майстерності вчителяThe Views of Hryhoriy Skovoroda on the Formation of Teacher’s Pedagogical SkillsArticle