Чернякова Жанна ЮріївнаCherniakova Zhanna YuriivnaШаповалова Ольга ВіталіївнаShapovalova Olha Vitaliivna2018-01-302018-01-302017-05-05Chernyakova, Zh. Yu. Professional and Edagogical Training of Teachers in the Context of Managing Quality of Educational Services in Great Britain [Text] / Zh. Yu. Chernyakova, O. V. Shapovalova // Shapovalova Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – Budapest, 2017. – V. (56), Is. 128. – P. 11–14.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3806In the presented article the authors have determined the key priorities of the renewal of the content and methods for professional and pedagogical training of teachers in the conditions of quality management of educational services in Great Britain. The analysis of the requirements of the British teacher professional standards set out in a mandatory component of the policy of «new professionalism» is specified. The modern models of the professionalism of teachers (an effective teacher, a reflective teacher, an enquiring teacher and a transformative teacher) are distinguished and characterized in the article.У представленій статті автори визначили ключові пріоритети оновлення змісту і методів професійної та педагогічної підготовки вчителів в умовах управління якістю освітніх послуг в Великобританії. Представлений аналіз вимог професійних стандартів британського вчителя, викладених в обов'язковому компоненті політики «нового професіоналізму». Виділяються і характеризуються сучасні моделі професіоналізму вчителів (модель ефективного вчителя, модель рефлексивного вчителя, модель вчителя-дослідника, модель трансформаційного вчителя).enquality managementeducational servicesprofessional and pedagogical teacher trainingprofessional development of teachersmodels of the professionalism of teachersякістьуправління якістюпрофесійно-педагогічна підготовка вчителяпрофесійний розвиток вчителямоделі професіоналізму вчителівProfessional and Edagogical Training of Teachers in the Context of Managing Quality of Educational Services in Great BritainПрофесійно-педагогічна підготовка вчителя в контексті управління якістю освітніх послуг в ВеликобританіїArticle