Моцак Світлана ІванівнаMotsak Svitlana Ivanivna2023-01-122023-01-122016Моцак С. Роль краєзнавства у формуванні історичної компетентності учнів [Текст] / С. Моцак // Теорія та методика навчання суспільних дисциплін : науково-педагогічний журнал / МОН України, СумДПУ імені А. С. Макаренка ; [за заг. ред. О. В. Михайличенко]. – Суми : СумДУ імені А. С. Макаренка, 2016. – № 3. – С. 56–59.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/12777Стаття присвячена формуванню історичної компетентності учнів профільної школи в позаурочній роботі з історії засобами краєзнавства. Позаурочна робота має значний потенціал для формування та реалізації як ключових компетентностей, так і створює особливо сприятливе підґрунтя для розвитку предметних компетентностей в галузі «Історія» .The article is devoted forming of historical competence of students of type school in extracurricular work of z history by facilities of study of a particular region. Extracurricular work, has considerable potential for forming and realization both key kompetentnostey and creates especially favourable soil for development of subject kompetentnostey in industry «History». We believe that in the case of compliance with conditions significantly expanding opportunities for after-school tutoring in the historical process of formation of competences of students at the specialized schools. So, extracurricular work on the story has great potential in the formation of the historical competence of pupils by means of regional studies. At the present stage, this issue requires further thought and a gradual introduction into the practice of extracurricular work on the history of the specialized school.ukкомпетентнийпредметні компетентностіісторична компетентністьпозаурочна роботаcompetentsubject a competencehistorical competenceextracurricular workРоль краєзнавства у формуванні історичної компетентності учнівForming оf Historical Competence Student Facilities оf Study оf а Particular RegionArticle