Гуржій АндрійHurzhii AndriiКарташова ЛюбовKartashova LiubovКвятковська АннаKviatkovska AnnaЗайчук ВалентинZaichuk Valentyn2024-03-212024-03-212023Підготовка майбутніх фахівців з телекомунікацій у форматі змішаного навчання: рекомендації щодо проведення практично‐лабораторних робіт [Текст] / А. Гуржій, Л. Карташова, А. Квятковська, В. Зайчук // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2023. – № 3 (127). – С. 423–450. – DOI: 10.24139/2312‐5993/2023.03/423‐450https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/14273Стаття присвячена дослідженню процесу підготовки майбутніх фахівців з телекомунікацій у форматі змішаного навчання, зокрема проведенню практично‐лабораторних робіт у закладах фахової передвищої освіти (ЗФПО). Показана важливість змішаного навчання, яка поступово зростає, зважаючи на пандемію COVID‐19 та війну в Україні з лютого 2022 р. Пандемія та війна стали чинниками формування кризових умов в українському освітньому процесі. Автори окреслюють концептуальні положення формування контенту викладання практично‐лабораторних робіт для освітнього процесу в зазначеному форматі.Зокрема, у роботі описано результати аналітичного огляду досвіду та потреб впровадження змішаного навчання студентів ЗФПО – майбутніх фахівців з телекомунікацій. Основним інструментом стало анкетування (он‐лайн опитування) учасників освітнього процесу, спрямоване на уточнення оцінювання змішаного навчання, його переваг та/або зручності; можливих недоліків застосування змішаного навчання у виконанні практичних та лабораторних робіт, тощо. В опитуванні взяли участь 60 викладачів та 75 здобувачів освіти різних курсів Київського фахового коледжу зв’язку та фахового коледжу інженерії,управління та землевпорядкування Національного авіаційного університету. На основі порівняння результатів опитування викладачів та здобувачів освіти,виокремлено динаміку їх задоволеності змішаним навчанням, розраховані вагові коефіцієнти для визначення тих категорій, які необхідно покращувати в процесі навчання та викладання. Новизна дослідження, яка сформована на основі отриманих результатів, полягає в розробленні та оновленні практичних рекомендацій проведення практично‐лабораторних робіт для здобувачів спеціальності 172 – Електронні комунікації та радіотехніка, зокрема, як приклад, за програмою дисципліни «Системи комутації та розподілу інформації».Передбачається, що врахування запропонованих рекомендацій для викладачів та студентів ЗФПО, та зроблених у роботі висновків, сприятиме покращанню якості та організації освітнього процесу підготовки майбутніх фахівців з телекомунікацій у форматі змішаного навчання.ukзмішане навчанняінформаційно‐комунікаційні технологіїдистанційне навчанняцифровізаціяфахова передвища освітаопитуваннякризові умовиblended learninginformation and communication technologiesdistance learningdigitalisationprofessional pre‐higher educationlearning effectivenesssurveyscrisis conditionsПідготовка майбутніх фахівців з телекомунікацій у форматі змішаного навчання: рекомендації щодо проведення практично‐лабораторних робітTraining Future Telecommunications Specialists in a Blended Learning Format: Some Recommendations for Practical and Laboratory WorkArticle0000‐0002‐2797‐58310000‐0002‐1270‐41580000‐0002‐1270‐41580000‐0002‐4977‐55150000‐0002‐8895‐156910.24139/2312‐5993/2023.03/423‐450