Liashenko IrynaЛяшенко Ірина2019-12-052019-12-052019Liashenko, І. Disciplinary Literacy Development as the Core Standard of Education [Тext] / І. Liashenko // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019. – № 7 (91). – С. 81–90.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8198Modern requirements to the quality of education require continuous improvement of approaches to the search for optimal learning. There has been a growing trend in communication development and a decrease in the quality of student acquisition of material for recent years. Modern education focuses on the development of general skills, but on the other hand, the modern education system does not emphasize development of special skills, which are aimed at basic skills. This paper examines the concept of disciplinary literacy, which is intended to deepen the learning process in order to harmonize the work of all common components on the need for specific skills not only for future professional situations, but also for everyday social and cultural surrunding. The work gives a literary review of disciplinary literacy in the learning process.Сучасні вимоги до якості освіти вимагають постійного вдосконалення підходів до пошуку оптимального навчання, оскільки останніми роками спостерігаються тенденція до розвитку комунікації та зниження якості засвоєння матеріалу студентами. Сучасна освіта зосереджуються на розвиткові загальних навичок, але з іншого боку, сучасна система освіти не підкреслює розвиток спеціальних навичок, які спрямовані на базові навички. Метою даного дослідження було вивчення концепції дисциплінарної грамотності, яка покликана поглибити процес навчання, щоб гармонізувати роботу всіх спільних компонентів з потребою в конкретних навичках. У статті зроблено огляд літератури з основних визначень дисциплінарної грамотності та інтерпретовано змістові компоненти цієї ідеї по відношення до дисципліни. Для досягнення поставленої мети використовувалися методики огляду літератури: підтвердження гіпотези та виконання дослідницьких завдань, використовувався комплекс сучасних теоретичних методів дослідження та підходів: аналіз, синтез, індукція, дедукція, систематизація, порівняння, узагальнення, яке дозволило розробити наукові джерела, визначити сутність та особливості аналізу потреб, обґрунтувати переваги й недоліки. Дане дослідження повідомляю про структуроване визначення дисциплінарної грамотності, що представляю різні інтерпретації та компромісний аналіз. Це дослідження також визначило причини необхідності забезпечення дисциплінарної грамотності. Ще одним доречним моментом ю те, що стаття пропоную сферу впливу на дисциплінарну грамотність. У цій статті також розглядаються основні стратегії розвитку дисциплінарної грамотності. Огляд літератури представив модель розвитку дисциплінарної грамотності. Вона виділяються як перехід від базових навичок до вищої ієрархії до дисциплінарної грамотності. Проаналізовано відмінності між більш глибоким навчанням і дисциплінарною грамотністю. Відповідно до недавніх досліджень, які виступають за виявлення дисциплінарної грамотності, наші висновки показують, що це процес визначення специфічної складової дисциплінарної грамотності, яка маю бути цільовою точкою для конкретної освіти. Проте, ми ще не готові запропонувати унікальну класифікація дисциплінарної грамотності, яка відповідатиме кожній професійній дисципліні.endisciplinary literacyliteracydevelopment of special skillsgeneral skillsstrategies for development of disciplinary literacyграмотністьдисциплінарна грамотністьзагальні навичкирозвиток спеціальних навичокстратегій розвитку дисциплінарної грамотностіDisciplinary Literacy Development as the Core Standard of EducationРозвиток дисциплінарної грамотності як основний стандарт освітиArticle0000-0003-4211-511610.24139/2312-5993/2019.07/081-090