Косенко Юрій МиколайовичKosenko Yurii Mykolaiovych2019-09-172019-09-172019Косенко, Ю. М. Еволюція шкільного суспільствознавства на сучасному етапі розвитку національної освіти [Текст] / Ю. М. Косенко // Інноваційна педагогіка : науковий журнал / Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій ; [редкол.: К. М. Байша, В. Грейзін, Т. О. Дмитренко та ін.]. – Вип. 14, том. 2. – Одеса, 2019. – С. 60–63.2663-6085https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/7510Висвітлено авторський погляд на розвиток сучасного шкільного суспільствознавства за трьома змістовими лініями – історичною, правознавчою та власне суспільствознавчою (філософською, релігієзнавчою, економічною, морально-етичною та іншими). У статті описано процес формування вітчизняної методології шкільного суспільствознавства, її поступовий перехід від радянських основ до національних орієнтирів. Висвітлено процес створення і реформування навчальних планів, програм, підручників та інших наочно-дидактичних посібників на концептуально нових методологічних та історичних засадах на основі цивілізаційного, культурологічного та антропоцентричного підходів у висвітленні суспільно-історичного процесу. Описано вітчизняну структуру шкільної історичної освіти, відповідно до якої школярі паралельно вивчали два самостійні курси – історію України та Всесвітню історію з давніх часів до сьогодення, у межах яких процеси, події і явища вітчизняної історії висвітлювалися в контексті загальноєвропейської та світової історії. Розкрито еволюцію шкільного правознавства, у наслідок чого було вибудувано чітку освітню систему, яка складалася з пропедевтичного, основного, спеціалізованого курсів, факультативів та курсів за вибором. Висвітлено змістове наповнення шкільних курсів «Людина і світ», «Основи християнської етики», «Громадянська освіта» та інших предметів суспільствознавчого змісту, завданням яких було формування в учнів навичок пізнання навколишнього світу, його аналізу, духовного вдосконалення, активної життєвої позиції тощо.У статті здійснено аналіз процесу розвитку шкільної суспільствознавчої освіти з 1991 року до сьогодення, досліджено методологічні та організаційно-дидактичні засади викладання предметів суспільствознавчого змісту, розкрито змістове наповнення та вивчено структурні зміни в системі шкільної суспільствознавчої освіти в Україні.The article analyzes the process of development of school social science education from 1991 up to the present, explores the methodological and organizational-didactic principles of teaching subjects of social science content, reveals the content and explores the structural changes in the system of school social science education in Ukraine.ukшкільна суспільствознавча освітарозвиток суспільствознавчих предметів в школах Україниметоди навчанняschool social science educationdevelopment of social science subjects in schools of Ukraineteaching methodsЕволюція шкільного суспільствознавства на сучасному етапі розвитку національної освітиEvolution of School Society on The Modern Stage of Development of National EducationArticle