Косенко Юрій МиколайовичKosenkoYurii MykolaiovychРоденко СвітланаRodenko Svitlana2023-10-032023-10-032023Роденко С. Прийоми формування комунікативної компетентності в молодших школярів з інтелектуальними порушеннями [Текст] / С. Роденко ; науковий керівник Ю. Косенко // Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців: збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: С. М. Кондратюк, Ю. А. Бондаренко, Т. М. Дегтяренко та ін.] . – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023. – Вип. 11, т. 1. – С. 245–250.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13879У статті наголошено на важливості розвитку комунікативної компетентності в дітей молодшого шкільного віку з порушеннями інтелекту. Проаналізовано наукові дослідження з проблеми формування, розвитку та корекції комунікативної сфери в означеної категорії школярів. Висвітлено структуру комунікативної компетентності. Наведено диференціацію дітей з інтелектуальними порушеннями на основі розвитку в них комунікативних навичок. Запропоновано прийоми з розвитку комунікативної компетентності для кожної групи. Наведено загальні умови створення сприятливого середовища для розвитку комунікативних компетентностей у молодших школярів з порушеннями інтелекту.The article emphasizes the importance of developing communicative competence in children of primary school age with intellectual disabilities. Scientific studies on the problem of formation, development and correction of the communicative sphere in the specified category of schoolchildren are analyzed. The structure of communicative competence is highlighted. The differentiation of children with intellectual disabilities based on the development of their communication skills is presented. Techniques for the development of communicative competence are offered for each group. The general conditions for creating a favorable environment for the development of communicative competences in younger schoolchildren with intellectual disabilities are given.ukмолодші школярі з інтелектуальними порушеннямирозвиток комунікативних компетентностейyounger schoolchildren with intellectual disabilitiesdevelopment of communicative competencesПрийоми формування комунікативної компетентності в молодших школярів з інтелектуальними порушеннямиMethods of Forming Communicative Competence in Younger School Students with Intellectual DisabilitiesArticle