Кукса Наталія ВікторівнаKuksa Nataliia ViktorivnaГолюк Катерина ОлегівнаHoliuk Kateryna Olehivna2023-03-022023-03-022021Голюк К. О. Абілітація дітей раннього віку, які народилися передчасно з перинатальною патологією [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / К. О. Голюк ; науковий керівник Н. В. Кукса. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021. – 61 с.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13082Мета дослідження – науково обґрунтувати та розробити комплексну програму фізичної терапії дітей раннього віку, які народилися передчасно з перинатальною патологією. Для досягнення поставленої мети сформульовано наступні завдання: 1. Проаналізувати та узагальнити сучасні дані науково-методичної літератури та практичний досвід щодо системи лікувально-педагогічних заходів з метою попередження та лікування патологічних станів у дітей раннього віку, які народились передчасно. 2. Визначити структуру та основні компоненти програми абілітації дітей раннього віку, які народилися передчасно з перинатальною патологією (пренатальне ураження ЦНС). 3. Розробити алгоритм та програму абілітації дітей раннього віку, які народилися передчасно з перинатальною патологією та оцінити її ефективність. Об’єкт дослідження: процес фізичної терапії дітей раннього віку, які народилися передчасно з перинатальною патологією. Предмет дослідження: етапи та зміст програми абілітації дітей раннього віку, які народилися передчасно з перинатальною патологією. Наукова новизна отриманих результатів У роботі представлено науково обґрунтоване нове рішення актуального наукового завдання – створення алгоритму та програми абілітації дітей раннього віку, які народилися передчасно з перинатальною патологією на підставі вивчення факторів виникнення і прогресування патології. Набула подальшого розвитку фізична терапія дітей раннього віку, народжених передчасно з перинатальною патологією. На підставі науково обґрунтованих взаємозв'язків між якістю виходжування новонароджених з перинатальним ураженням ЦНС з антропометричними, клініко-анамнестичними факторами та абілітацією дітей доповнено комплекс заходів по зниженню інвалідності та підвищення якості здоров'я дітей раннього віку. Практичне значення отриманих результатів Цінність дослідження полягає у можливості використання розробленої програми абілітації дітей раннього віку, які народилися передчасно з перинатальною патологією фахівцями з фізичної реабілітації (фізичними терапевтами, ерготерапевтами), інструкторами ЛФК, методистами закладів охорони здоров’я (спеціальних дошкільних навчально-виховних закладів та реабілітаційних центрів). Результати роботи стали доповненням програми катамнестичного спостереження за дітьми перших трьох років життя, що дозволяє підвищити якість лікувально-профілактичної допомоги дітям групи ризику щодо формування негативних наслідків здоров'я. Результати досліджень впроваджено в практику діяльності Українського північно-східного інституту прикладної та клінічної медицини м. Суми. Методи дослідження. З метою визначення сучасного стану розробленості проблеми фізичної терапії дітей раннього віку, народжених передчасно з перинатальною патологією здійснено аналіз науково-теоретичної та методичної літератури за напрямом дослідження. Методико-біологічні методи: аналіз медичних карток; індивідуальна оцінка фізичного розвитку дитини з використанням центільних таблиць (центильні криві ВООЗ та матрицю оцінки за наказом МОЗ України №149); визначення ступеню спастичності м’язового тонусу за модифікованою шкалою Ашфорта (Modified Ashworth scale – Bohannon R.W., 1987). Педагогічні методи: педагогічне спостереження, опитування, бесіди, експеримент. Методи математичної статистики.ukфізична терапіяперинатальна паталогіяабілітація дітей раннього вікудієтотерапіягідрокінезіотерапіямасажphysical therapyperinatal pathologyhabilitation of young childrendiet therapyhydrokinesiotherapymassageАбілітація дітей раннього віку, які народилися передчасно з перинатальною патологієюHabilitation of Young Children Born Prematurely with Perinatal AthologyMasters