Бахмат НаталіяBakhmat NataliiaНавроцька ІннаNavrotska Inna2024-10-242024-10-242024Бахмат Н. Можливості реалізації нейропедагогічних підходів майбутніми педагогам у професійній діяльності [Текст] / Н. Бахмат, І. Навроцька // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2024. – № 3 (137). – С. 334–349. – DOI: 10.24139/2312‐5993/2024.03/334‐349https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/15830Нейропедагогіка – це сучасна галузь, що об’єднує принципи андрагогіки та психології навчання з дослідженнями в галузі нейронауки та когнітивної психології. Її мета полягає у вдосконаленні процесу навчання шляхом поєднання наукових відкриттів і педагогічної практики. Фокус наукових досліджень у нейропедагогіці полягає в розумінні та вивченні способів активізації роботи мозку та створення нових зв’язків, що допомагає учням покращити їхні навчальні здібності шляхом збільшення пластичності мозку. Дослідження полягає у підготовці майбутніх педагогів до використання нейропедагогічних методів у своїй професійній практиці. Метод літературного аналізу уможливив глибше розуміння засад нейропедагогіки. Результати роботи засвідчили, що системи освіти стають все більшою проблемою для країн через постійні виклики, такі як потреба у масовій освіті, адаптація професійних траєкторій до змін на ринку праці, впровадження цифрових технологій та зростання соціальних нерівностей. Проте, на сьогоднішній день можливе створення навчальних програм, які ефективно пристосовані для досягнення освітніх цілей, базуючись на нових відомостях про функціонування людського мозку, які були отримані протягом останніх десятиліть. Деякі наукові дискусії можуть здаватися стереотипними, однак учені все ще продовжують вивчати й набувати нові знання в сфері нейропедагогіки. Слід зазначити, що наукові позиції як саме інтегрувати нейропедагогіку ще на стадії розкриття. Висновуємо, що підготовка майбутніх педагогічних працівників до реалізації нейропедагогічних підходів у професійній діяльності можлива лише у рамках професійного розвитку, де майбутніх педагогів мають навчити застосовувати нейронауку в навчанні. Вони повинні спільно працювати над створенням, впровадженням та оцінкою уроків, що базуються на нейробіології, керуватися теоріями, пов’язаними з нейронною пластичністю, теорії уваги та усвідомленості. Підкреслюємо ключову роль аналогій у виявленні глибокого розуміння майбутніх педагогів знань та їхнього застосування. За допомогою аналогій, учителі, здійснюючи викладання, збагачують дидактичні форми, використовують різноманітні модальності та створюють послідовне навчання для учнів. Отримані дані свідчать про потенціал нейропедагогики для підтримки розвитку майбутніх педагогів у поглибленні їхнього теоретичного розуміння навчальних підходів та педагогічних практик.Neuroeducation is a contemporary field that merges principles of andragogy and educational psychology with research in neuroscience and cognitive psychology. Its aim is to enhance the learning process by combining scientific discoveries with pedagogical practice. The focus of neuroeducation research lies in understanding and studying ways to activate brain function and create new connections, aiding students in improving their learning abilities by enhancing brain plasticity. The goal of this study is to prepare future educators to utilize neuroeducational methods in their professional practice. Literary analysis allowed for a deeper understanding of the principles of neuroeducation. The results of the study showed that educational systems are becoming increasingly challenging for countries due to ongoing issues such as the need for mass education, adapting professional trajectories to changes in the job market, integrating digital technologies, and growing social inequalities. However, today it is possible to develop educational programs effectively tailored to achieve educational goals based on new insights into human brain function obtained over the past decades. While some discussions may seem stereotypical, scientists continue to study and acquire new knowledge in the field of neuroeducation. It should be noted that scientific positions on how to integrate neuroeducation are still in the early stages. In conclusion, the preparation of future educators to implement neuroeducational approaches in their professional activities is only possible within the framework of professional development, where teachers should be trained to apply neuroscience in teaching. Future educators should collaborate on creating, implementing, and evaluating lessons based on neurobiology, guided by theoriesrelated to neuronal plasticity, attention, and awareness. We emphasize the key role of analogies in deepening future educators’ understanding of knowledge and its application. Through analogies, teachers enrich didactic forms, utilize multiple modalities, and create sequential learning for students. The data obtained indicate the potential of neuroeducation to support teachers in enhancing their theoretical understanding of teaching approaches and pedagogical practices.ukмайбутні педагогічні працівникивихователі ЗДОвчителі початкових класівнейропедагогікапідходипіраміди навчання Вільямса і Шеленбергасенсорна інтеграціяhRBTfuture teacherseducators of preschoolsprimary school teachersneuropedagogyWilliams and Schellenberg learning pyramidssensory integrationМожливості реалізації нейропедагогічних підходів майбутніми педагогам у професійній діяльностіPossibilities of Implementation of Neuropedagogical Approaches by Future Teachers in their Professional ActivitiesArticle0000–0001–6248–84680009‐0000‐7297‐212210.24139/2312‐5993/2024.03/334‐349