Пономаревський С. Б.Ponomarevskyi S. B.2018-05-292018-05-292011Пономаревський, С. Б. Українська освіта та шкільництво як засіб збереження національної ідентичності (наприкладі Російської Федерації) [Текст] / С. Б. Пономаревський // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, О. В. Єременко, О. В. Михайличенко [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011. – № 3 (13). – С. 154–159.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/4863У статті актуалізується проблема збереження української національної ідентичності в умовах чужини. Проаналізовано стан українського шкільництва в умовах освітянської політики Російської Федерації у ХХ-ХХІ ст. Автор обґрунтовує необхідність розвитку української освіти у Російській Федерації, заснування українського шкільництва, визначає регіони його розповсюдження та напрямки розвитку української освіти в Росії.In the article the problem of maintainance of the Ukrainian identity aktualiziruetsya in the conditions of strange land. The state of Ukrainian schools is analysed in the conditions of educational policy of Russian Federation in XX - XXI age. An author grounds the necessity of development of Ukrainian education for Russian Federation, grounds of Ukrainian schools; determines the regions of their distribution and direction of development of Ukrainian education in Russia.ukосвіташкільництвонаціональна ідентичністьрідна мовадвомовна програмаукраїнознавствоасиміляціяeducationschoolnational identitymother tonguebilingual programukrainoknowledgeassimilationУкраїнська освіта та шкільництво як засіб збереження національної ідентичності (наприкладі Російської Федерації)Ukrainian Education and Schooling Being a Way of National Identity's Safety (an Instance of Russian Federation's Experience)Article