Дрокіна АлінаDrokina Alina2025-11-252025-11-252025Дрокіна, А. Підготовка майбутніх учителів початкової школи до використання конструкторів як сучасних засобів STEM-навчання [Текст] / А. Дрокіна // Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [ред. рада: О. Боряк, М. Воскоглу, Т. Лукашова та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2025. – Т. 13, № 7. – С. 42–47. – DOI: https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol13i7-006https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/17741Стаття присвячена питанню підготовки майбутніх учителів початкової школи до використання конструкторів як сучасних засобів STEM-навчання. На основі ґрунтовного аналізу науково-педагогічних джерел з’ясовано, що нині конструктори виступають одним із засобів, які можна ефективно використовувати при STEM-навчанні в початковій школі. Адже саме вони надають учням можливість активно взаємодіяти з матеріалом, розвиваючи просторове мислення та формуючи навички розв'язання проблем. Завдяки можливості створювати різноманітні моделі та конструкції, здобувачі освіти можуть проявляти свою творчість та уяву. У даній роботі описано можливості використання різних конструкторів у межах STEM-уроків для формування в учнів навичок моделювання, аналізу, узагальнення, класифікації, вимірювання, а також реалізації пізнавальних і дослідницьких завдань. Запропоновано приклади ефективних STEM-завдань із використанням конструктора LEGO для молодших школярів, зокрема «Геометричний світ із LEGO», «Таблиця множення», «Сортуємо і класифікуємо», «Пори року», «Лабіринт для кульки» тощо. З’ясовано, що популярності в нашій країні набувають електронні конструктори, які можуть виступати ефективними помічниками в STEM-навчанні. Ефективними прикладами для початкової школи є «Конструктор Znatok. Перші кроки в електроніці», «Конструктор Znatok. Світло і колір» тощо. Також особливої уваги в аспекті розгляду даного питання приділено використанню робототехнічних конструкторів (LEGO Education WeDo, LEGO Education SPIKE Essential, Robot Master тощо). Адже саме вони допомагають учням розуміти принципи побудови, механіки та інших технічних аспектів, таких як механіка, електрика, робототехніка тощо. Доведено, що ефективність використання конструкторів у напрямі реалізації STEM-освіти в початковій школі значною мірою залежить від рівня професійної підготовки вчителя. Майбутній педагог має володіти не лише загальнодидактичними й методичними вміннями, але й бути обізнаним у напрямі STEM-освіти, інженерного мислення, основах робототехніки, мати навички роботи з технічними засобами та ІКТ.The article is dedicated to the issue of preparing future primary school teachers for the use of construction sets as modern tools of STEM education. Based on a thorough analysis of scientific and pedagogical sources, it has been established that construction sets currently serve as one of the tools that can be effectively used in STEM education at the primary school level. They enable students to actively engage with learning material, develop spatial thinking, and acquire problem-solving skills. Through the opportunity to create various models and structures, learners can express their creativity and imagination. This study outlines the potential of using different construction sets in STEM lessons to develop students' skills in modelling, analysis, generalization, classification, measurement, as well as in performing cognitive and research tasks. Examples of effective STEM-based tasks using LEGO for young learners are proposed, including "Geometric World with LEGO," "Multiplication Table," "Sorting and Classifying," "Seasons," and "Ball maze," etc. It has been identified that electronic construction kits are gaining popularity in Ukraine and can serve as effective tools in STEM education. Effective examples for primary school include "Znatok Construction Set: First Steps in Electronics," "Znatok Construction Set: Light and Colour," etc. Special attention is also given to the use of robotic construction kits (such as LEGO Education WeDo, LEGO Education SPIKE Essential, Robot Master, etc.) as they help students understand the principles of construction, mechanics, and other technical aspects such as mechanics, electricity, and robotics. It is proven that the effectiveness of using construction sets in the implementation of STEM education in primary school largely depends on the level of professional training of the teacher. A future educator must possess not only general didactic and methodological competencies but also be knowledgeable in the field of STEM education, engineering thinking, basics of robotics, and have skills in working with technical tools and ICT.ukSTEMSTEM-освітаSTEM-навчанняконструкториLEGOКонструктор ZnatokНова українська школа (НУШ)здобувачі освітипрофесійна підготовка вчителяSTEM-educationSTEM-learningconstruction setsZnatok Construction SetNew Ukrainian School (NUS)studentsteacher professional trainingПідготовка майбутніх учителів початкової школи до використання конструкторів як сучасних засобів STEM-навчанняPreparation of Future Primary School Teachers for the Use of Construction Sets as Modern Tools of Stem-EducationArticlehttps://orcid.org/0000-0001-6943-1819https://orcid.org/0000-0001-6943-1819https://doi.org/10.31110/2616-650X-vol13i7-006