Дереза І. С.Dereza I. S.2019-01-222019-01-222015Дереза, І. С. Роль аналітичної геометрії у розвитку інтелектуальних умінь у майбутніх вчителів математики [Текст] / І. С. Дереза // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, В. Ватсон, Л. П. Величко та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2015. – Вип. 5/6. – С. 78–84.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/6562У статті робиться акцент на необхідності під час підготовки майбутніх вчителів математики до професійної діяльності формування і розвитку у них інтелектуальних умінь. Розкрито зміст поняття «інтелектуальні уміння» і розглянуто різні види інтелектуальних умінь та способи їх систематизації. Визначено місце і значення курсу аналітичної геометрії у підготовці майбутніх вчителів математики. Розглянуто деякі аспекти формування інтелектуальних умінь у студентів при вивченні аналітичної геометрії. Зазначено, що при виборі форм і методів навчальної діяльності слід враховувати, що інтелектуальні уміння найкраще формуються у процесі самостійної діяльності студентів, а під час практичних занять та лекцій доцільно створювати навчальні ситуації, які спрямовані не на репродуктивне відтворення набутих знань та вмінь, а на їх застосування в нових, нестандартних умовах. Акцентовано увагу на необхідності створення використання прикладних задач під час навчання аналітичній геометрії для розвитку у студентів інтелектуальних умінь, наведено приклади таких задач.The article emphasizes the need in the preparation of future mathematics teachers to the professional activity of formation and development of their intellectual abilities. The content of the concept of "intellectual ability" and also different kinds of intellectual skills are organized. The place and importance of analytical geometry course in preparation of future mathematics teachers is concerned. Some aspects of intellectual skills of the students in the study of analytic geometry is discussed. It is noted that the choice of forms and methods of training activities should be aware that intellectual ability is best formed in the independent activity of students, and during workshops and lectures advisable to create learning situations that are not aimed at reproductive reproduction of acquired knowledge and skills, and their application of new, non-standard conditions. The attention is paid to the need for applications in the study of analytic geometry for students' intellectual skills and examples of such problems are given.ukінтелектуальні уміннямайбутній вчитель математикианалітична геометріяintellectual abilitiesfuture mathematics teachersanalytical geometryРоль аналітичної геометрії у розвитку інтелектуальних умінь у майбутніх вчителів математикиThe Role of Analytic Geometry in the Development of Intellectual Skills of the Mathematics TeachersArticle