Гаврило Олена ІллівнаHavrylo Olena IllivnaБутенко Віта ГригорівнаButenko Vita HryhorivnaКолишкіна Алла ПетрівнаKolyshkina Alla Petrivna2020-12-022020-12-022020Havrylo, O. I. The Role of Teachers’ Readiness for Ecological Education in Forming Preschoolers’ Environmental Awareness [Text] / O. I. Havrylo, V. H. Butenko, A. P. Kolyshkina // Eastern European Conference of Management and Economics : Proceedings of the 2nd International Scientific Conference. – Ljubljana, 2020. – P. 110–114.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/9485The article considers the impact of the level of professional and personal readiness of the teachers of preschool education institutions on the process of children’s environmental awareness formation. We have assumed that the ways in which the educational process is organized (forms, methods, means) and behavior of adults surrounding children directly affect the results of environmental education of the younger generation.У статті розглянуто вплив рівня професійної і особистісної готовності педагогів закладів дошкільної освіти на процес формування екологічної свідомості дітей. Ми припустили, що способи організації освітнього процесу (форми, методи, багатство засобів) та поведінка дорослих, що оточують дітей, безпосередньо впливають на результативність екологічного виховання і освіти підростаючого покоління.enpreschool education institutionschildren of preschool ageecological educationenvironmental awarenessзаклади дошкільної освітидіти дошкільного вікуекологічне вихованняекологічна свідомістьThe Role of Teachers’ Readiness for Ecological Education in Forming Preschoolers’ Environmental AwarenessРоль готовності педагогів до екологічного виховання у формуванні екологічної свідомості дошкільниківArticle0000-0001-8260-14480000-0001-9598-1830