Крамаренко Тетяна ГригорівнаKramarenko Tetiana HryhorivnaПилипенко Ольга СергіївнаPylypenko Olha Serhiivna2024-04-302024-04-302023Крамаренко Т. Використання STEM-підходів у навчанні математики студентів закладів фахової передвищої освіти [Текст] / Т. Крамаренко, О. Пилипенко // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць. Вип. 2 (22) / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [ред. рада.: М. І. Бурда, Л. В. Кондрашова, М. Гарнер, В. Б. Мілушев та ін.]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2023. –.С. 74–83. – DOI: 10.5281/zenodo. 10214513https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/14668У сучасній освітній практиці накопичено досвід організації STEM-навчання в закладах середньої освіти, але приділяється недостатньо уваги формуванню STEMкомпетентностей фахових молодших бакалаврів. Підвищення рівня STEM-компетентностей здобувачів фахової передвищої освіти є актуальною педагогічною проблемою. Метою статті є висвітлення доробку авторів з питання впровадження STEMпідходів у навчанні математики студентів закладів фахової передвищої освіти. Розкрито особливості впровадження проєктних технологій та трансдисциплінарного підходу. Значну увагу приділено навчанню математики студентів спеціальності 072 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок. Подано рекомендації щодо впровадження STEM-підходів у розробленому навчально-методичному посібнику. У ході дослідження авторами використані теоретичні й емпіричні методи. Зокрема, аналіз наукових джерел; спостереження за освітнім процесом; бесіди, тестування та анкетування студентів, систематизація результатів. Зроблено висновки, що попит на STEM-компетентних фахівців потребує оновлення змісту навчальних програм та удосконалення теоретико-методичного забезпечення для підготовки студентів закладів фахової передвищої освіти. Одним з ефективних напрямів розвитку STEM-компетентностей студентів фахових коледжів є впровадження методу STEM-проєктів, який передбачає поєднання дослідницького, пошукового, проблемного, творчого підходів. Для досягнення високого рівня сформованості STEM-компетентностей студентів закладів фахової передвищої освіти необхідно упровадження STEM-підходів у навчанні, зокрема математики. У навчанні доцільно дотримуватися педагогічних умов: застосування ІКТ для забезпечення наочності та дослідницької спрямованості навчання математики; упровадження STEM-проєктів у навчанні математики; мотивування та стимулювання здобувачів освіти до навчально-пізнавальної та дослідницької діяльності через залучення до співпраці та використання індивідуального й групового коучингу; упровадження методики формування STEM-компетентностей.ukSTEM-освітаSTEM-компетентностіфахова передвища освітафахові молодші бакалавриматематикаметодика навчання математикицифрові технологіїSTEM-проєктSTEM educationSTEM competenciesprofessional higher educationprofessional junior bachelorsmathematicsmethods of teaching mathematicsdigital technologiesSTEM projectВикористання STEM-підходів у навчанні математики студентів закладів фахової передвищої освітиThe Use of STEM-Approaches in Teaching Mathematics of Students of Professional Higher Education InstitutionsArticle0000-0003-2125-22420000-0003-0493-842910.5281/zenodo.10214513