Федорець Микола ОлександровичFedorets Mykola OleksandrovychЧжан ФанChzhan Fan2024-07-122024-07-122024Федорець М. Формування музичної культури школярів в умовах інформаційного суспільства як педагогічна проблема [Текст] / М. Федорець, Чжан Фан // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2024. – № 3 (137). – С. 272–282. – DOI: 10.24139/2312‐5993/2024.03/272‐282https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/15224Стаття присвячена дослідженню актуальної проблеми загальної середньої освіти, – формуванню музичної культури школярів Китаю та України в умовах розвитку інформаційного суспільства. У статті, в узагальненої формі представлені певні результати дослідження. Йдеться про вивчення в науковому дискурсі сутності категорій духовності, духовної культури, художньої культури та її важливої складової – музичної культури; про результати педагогічних спостережень за діяльністю китайських та українських закладів загальної середньої освіти в напряму формування музичної культури учнів; уточнення сутності феномену музичної культури сучасних школярів та певні шляхи її формування в контексті компетентнісного підходу; про необхідність модернізації усієї діючої системи професійної підготовки майбутніх учителів музики в мистецько‐педагогічних закладах обох країн. Зроблено висновки стосовно актуальності досліджуваної проблеми в обох країнах, необхідності покращення якості загальної музичної освіти в складних умовах інформаційного суспільства, а також, щодо перспективи подальших наукових розвідок в даному напряму.The article is devoted to the study of one of the urgent problems of general secondary education, in particular, modern general music education ‐ the formation of musical culture of schoolchildren in China and Ukraine in new social and cultural conditions, which are a consequence of the development of the information society in the world and the deepening of globalization trends. The article summarizes some of the results of the research: the study of the essence of the categories of spirituality, spiritual culture, artistic culture and its important component ‐ musical culture in modern scientific discourse; pedagogical observations of the activities of Ukrainian and Chinese institutions of general secondary education in the direction of forming the musical culture of students; the essence of the phenomenon of musical culture of modern schoolchildren is clarified; some ways of its formation in the context of a competent approach to general musical education in new socio‐cultural conditions are proposed, including a significant update of the current system of training applicants from the specialty 014 Secondary Education (Musical Art) in art and pedagogical institutions of both countriesukдуховна культурамузична культурамузичне мистецтводіти та підліткишколярізаклад загальної середньої освітиучителя музичного мистецтвапідготовка майбутніх учителівзагальна музична освітиінформаційне суспільствокомпетентностіspiritual culturemusical culturemusical artchildren and adolescentsschoolchildrengeneral secondary education institutionmusic teachertraining of future teachersgeneral musical educationinformation societycompetencesФормування музичної культури школярів в умовах інформаційного суспільства як педагогічна проблемаFormation of Musical Culture of Schoolchildren in the Conditions of the Information Society as a Pedagogical ProblemArticle0000‐0001‐6243‐42080009‐0002‐3234‐323810.24139/2312‐5993/2024.03/272‐282