Бакіко Ігор ВолодимировичХомич Анатолій ВікторовичМалімон Олександр ОлександровичКульчицький Василь МихайловичBakiko Ihor VolodymyrovychKhomych Anatolii ViktorovychMalimon Oleksandr OleksandrovychKulchytskyi Vasyl Mykhailovych2024-05-312024-05-312024Стан фізкультурно-рекреаційної діяльності в шкільній освіті Європи [Текст] / І. Бакіко, А. Хомич, О. Малімон, В. Кульчицький // Олімпійський та паралімпійський спорт : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: П. Ф. Рибалко, С. І. Атаманюк, Д. В. Бермудес та ін.]. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2024. – Вип. 1. – С.7–10.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/14921фізичне виховання, програма, проєкт, урок, школярі, physical education, program, project, lesson, schoolchildren Проблеми фізичного виховання дітей знаходяться в полі зору урядів і суспільства різних країн. Немає держави, яка залишилася б байдужою до якісного вирішення цієї важливої проблеми, адже фізичне виховання є невід’ємною частиною освіти дітей у дошкільних установах, закладах загальної середньої освіти й молоді в закладах вищої освіти. Методи дослідження –аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури, документальних матеріалів та Інтернет-джерел. В Ірландії впроваджена навчальна програма «Юніорський цикл», яка спрямована на покращення самопочуття в учнів середніх класів. Реалізація програми «Юніорський цикл» (Junior cycle) почата у 2017 році, її учасниками стала група школярів, які перейшли з початкової школи в середні класи. В Італії реалізований проєкт «Спортивні класи». «Спортивні класи» – це проєкт, який реалізовується за сприяння Міністерства освіти України, вищих закладів освіти й наукових інститутів Італії та італійського національного Олімпійського комітету. Він користується підтримкою органів державного, регіонального й територіального управління країни, які співпрацюють на всіх рівнях проєкту. Латвійська мета проєкту «Спорт для всіх» (Sporto visa klase)полягає в зміцненні ролі спорту в житті суспільства, пробудженні в дітей інтересу до регулярних фізичних вправ і контролю впливу фізичної активності на стан їхнього здоров’я. Литовський соціально-просвітницький проєкт «Давайте рухатись»(Judekim) являє собою довгострокову кампанію з інформування людей про користь фізичної активності та спорту, присвячену насамперед популяризації здорового способу життя серед школярів. Люксембурзькі «Активні школи» – це проєкт, який спрямований на підвищення рівня фізичної активності серед учнів початкових шкіл. Нідерландський проєкт «Спільне навчання, відмінні результати» (Samen leren, goed presteren) являє собою ситуаційне дослідження, у рамках якого аналізується досвід початкової школи в Гаазі, який передбачає в навчальному плані заняття фізкультурою та фізичну активність. Визнаний у всіх державах Європи статус фізичного виховання як єдиного обов’язкового предмета шкільної програми спрямований переважно на тілобудову, активізацію рухової активності, розвиток фізичних якостей і здоров’я.The problems of physical education of children are in the field of view of the governments and societies of different countries. There is no state that would remain indifferent to the qualitative solution of this important problem, because physical education is an integral part of the education of children in preschool institutions, institutions of general secondary education and youth in institutions of higher education. Research methods – analysis and generalization of data from scientific and methodical literature, documentary materials and Internet sources. In Ireland, an educational program aimed at improving the well-being of secondary school students “Junior Cycle”has been implemented. Implementation of the “Junior cycle” program was started in 2017, and its participants were a group of students who moved from primary school to high school. In Italy, the project “Sports classes” was implemented. “Sports Classes” is a project implemented with the support of the Ministry of Education, higher education institutions and scientific institutes of Italy and the Italian National Olympic Committee. It benefits from the support of state, regional and territorial government bodies of the country, which cooperate at all levels of the project. The Latvian goal of the project “Sport for all” (Sporto visa klase) is to strengthen the role of sports in the life of society, to awaken children’s interest in regular physical exercises, and to monitor the impact of physical activity on their health. The Lithuanian social and educational project “Let’s Move” (Judekim) is a long-term campaign to inform people about the benefits of physical activity and sports, primarily dedicated to popularizing a healthy lifestyle among schoolchildren. Luxembourg’s “Active Schools” is a project aimed at increasing the level of physical activity among primary school students. The Dutch project “Together learning, excellent results” (Samen leren, goed presteren) is a case study that analyzes the experience of a primary school in The Hague, which includes physical education and physical activity in the curriculum. The status of physical education, recognized in all European countries, as the only compulsory subject of the school curriculum, which is formed mainly on body structure, activation of motor activity, development of physical qualities and health.ukСтан фізкультурно-рекреаційної діяльності в шкільній освіті ЄвропиThe State of Physical Culture and Recreational Activities in School Education in EuropeCollection0000-0002-8835-87810000-0003-1615-770X0000-0002-9814-91230000-0003-4795-617610.32782/olimpspu/2024.1.1