Семеног Олена МиколаївнаГрона Наталія ВікторівнаSemenoh Olena MykolaivnaHrona Nataliia Viktorivna2025-06-162025-06-162024Грона, Н. В. Культуромовна особистість крізь призму української літератури: прикладні аспекти в контексті інфомедійної грамотності [Текст] / Н. В. Грона, О. М. Семеног // Академічні студії. Серія «Гуманітарні науки». – 2024. – Вип. 3. – С. 8–15.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/17126У статті розглянуто сучасні підходи до формування культуромовної особистості засобами української мови в закладах фахової передвищої освіти (ЗФПО) в контексті розвитку інфомедійної грамотності. Проаналізовано основні принципи та концептуальні засади медіаосвіти, окреслено шляхи їх ефективної інтеграції в освітній процес. Дослідження підкреслює значущість української літератури як ключового компонента національної освіти, що сприяє формуванню національної ідентичності, морально-етичних цінностей, патріотизму та громадянської свідомості. Окрему увагу приділено ролі інфомедійної грамотності у розвитку критичного мислення, читацької компетентності та загальної освітньої продуктивності. Описано досвід інтеграції інфомедійної грамотності в процес вивчення української літератури через використання інноваційних освітніх технологій, мультимедійних ресурсів і критичний аналіз медіаконтенту. Обґрунтовано необхідність комплексного підходу, який передбачає постійне оновлення змісту навчання, розвиток інформаційно-комунікаційних технологій та формування стійкості до інформаційних впливів. Узагальнено матеріали щодо важливості системного впровадження медіаосвітніх підходів для досягнення високих результатів у формуванні культуромовної особистості, здатної до активної й свідомої взаємодії з інформаційним середовищем, із збереженням національних цінностей і культурної ідентичності.The article explores contemporary approaches to shaping a culturally and linguistically competent individual through the Ukrainian language in professional pre-tertiary education institutions (PPTEs) within the context of media literacy. The authors analyze the fundamental principles and conceptual foundations of media education and propose effective ways to integrate them into the educational process. The study underscores the role of Ukrainian literature as a vital component of national education, fostering the development of national identity, moral and ethical values, patriotism, and civic awareness. Particular attention is paid to the impact of media literacy on critical thinking, reading competence, and overall academic performance. The article presents practical experience in integrating media literacy into the study of Ukrainian literature, especially through the use of innovative teaching technologies, multimedia resources, and critical media content analysis. The authors advocate for a comprehensive approach that includes continuous curriculum renewal, the advancement of information and communication technologies, and the cultivation of resilience to media influence. In conclusion, the article emphasizes the importance of systematically implementing media education strategies to effectively develop culturally and linguistically competent individuals capable of conscious, active engagement with the information environment while preserving national values and cultural identity.ukзаклади фахової передвищої освітиінфомедійна грамотністькультуромовна особистістьукраїнська літературакритичне мисленняprofessional pre-tertiary education institutionsmedia literacyculturally and linguistically competent individualUkrainian literaturecritical thinkingКультуромовна особистість крізь призму української літератури: прикладні аспекти в контексті інфомедійної грамотностіCultural and Linguistic Identity Through the Prism of Ukrainian Literature: Applied Aspects in the Context of Media LiteracyArticlehttps://doi.org/10.52726/as.humanities/2024.3.2