Пахненко Ірина ІванівнаPakhnenko Iryna Ivanivna2018-12-222018-12-222010Пахненко, И. И. Диалогическая природа общих умений предтекстовой работы учителя на этапе подготовки к уроку по языковым дисциплинам [Текст] / И. И. Пахненко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. О. Лазарев, О. І. Огієнко та ін.]. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010. – № 4 (6). – С. 395–402.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/6308Выводы о диалогической природе общих умений предтекстовой работы на этапе подготовки к уроку, сделанные в статье (на материале русского языка), экстраполируются на методику их формирования. Анализируются такие умения, как осмысление темы урока в широком и узком контексте, выделение подтем урока, отбор и систематизация материала, составление макета содержания предстоящего урока, планирование текста урока.The conclusions about dialogical nature of general skills for pre-text work at the stage of lesson preparation made in the article (on the material of the Russian language) should be spread onto the methodics of their formation. Such abilities as to realize the topic of the lesson in both wide and narrow contexts, to single out the subtopic of the lesson, to choose and systematize the material, to make (prepare) the contents model for the future lesson and to plan the texts for the lesson are analysed.ruпрофессионально ориентированная речьпарадигма диалогадиалогизация знанийпредтекстовый этап работыречевые партии учителя на урокетексты партитурно-сценарного типаprofessionally oriented speechdialogue paradigmknowledge dialogizationpre-text stage of the lessonspeech parts for the teacher during the lessontext of score scenario typeДиалогическая природа общих умений предтекстовой работы учителя на этапе подготовки к уроку по языковым дисциплинамDialogical Nature оf General Skills for Pre-Text Work of Teacher аt the Stage оf Lesson Preparation іn Linguistic SubjectsArticle