Міронець Людмила ПетрівнаMironets Liudmyla PetrivnaДеканенко О. І.Dekanenko O. I.Дичко ОленаDychko Olena2021-06-242021-06-242020Міронець, Л. П. Використання сучасних інформаційних технологій у створенні цифрового освітнього контенту на уроках біології [Текст] / Л. П. Міронець О. І. Деканенко О. А. Дичко // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. Н. А. Тарасенкова ; редкол.: І. А. Акуленко, М. Гарнер та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020. – Вип. 2 (16). – С. 161–168. – DOI: 10.5281/zenodo.4891779.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/10996Стаття присвячена вивченню використання цифрового контенту та його наповнення на основі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій для закладів загальної середньої освіти з біології в умовах дистанційного навчання. До цифрового контенту належить досить широкий спектр засобів навчання, які можуть бути створені за допомогою комп’ютерної техніки та програмного забезпечення, – рисунки, діаграми, презентації, готові відеофрагменти, доступні в мережі Інтернет. Однак на сьогодні існує ще більше можливостей, які спроможні зацікавити учнів. Одним із найрозповсюдженіших засобів наочності серед електронних освітніх ресурсів є мультимедійна презентація. Найчастіше для її створення науковопедагогічними та педагогічними працівниками використовується програма MS PowerPоint. Хоча вона має досить широкий спектр можливостей анімації об’єктів та слайдів, проте таким форматом зацікавити учнів сьогодні вже набагато важче, адже складні анімаційні прийоми потребують неабияких часових затрат. До засобів які доречно віднести до цифрового освітнього контенту, на нашу думку, є: використання сервісу LearningApps, створення хмари слів на платформі Tagul, інфографіка, MozaBook, скрайбінг та використання QR – кодів. У статті розглянуто найбільш поширені технології, що дозволяють підвищити якість цифрового контенту та урізноманітнити представлення інформації для електронних засобів навчання, а також програмне забезпечення для створення таких засобів навчання, наведено приклади їх використання в освітньому процесі з біології.The article is dvoted to the study of the use of digital content and its content on the basis of modern information and communication technologies for general secondary education in biology in the context of distance learning. Digital content includes a wide range of learning tools that can be created with the help of computer equipment and software - drawings, diagrams, presentations, ready-made video clips available on the Internet. However, today there are even more opportunities that can interest students. One of the most common means of visualization among electronic educational resources is a multimedia presentation. MS PowerPoint program is most often used for its creation by scientific and pedagogical workers. Although it has a wide range of possibilities for animating objects and slides, it is much more difficult to interest students in this format today, because complex animation techniques require a lot of time. In our opinion, the means that should be included in digital educational content are: using the LearningApps service, creating a word cloud on the Tagul platform, infographics, MozaBook, scribing and using QR codes. The article considers the most common technologies that can improve the quality of digital content and diversify the presentation of information for e-learning tools, as well as software for creating such learning tools, gives examples of their use in the educational process in biology.ukосвітній процес з біологіїінформаційні технології навчанняцифровий освітній контентзасоби наочностібіологіязаклади загальної середньої освітимережа Інтернетпрограмне забезпеченняbiological educational processinformation technologies of educationdigital educational contentvisual aidsbiologygeneral secondary education institutionsInternetsoftwareВикористання сучасних інформаційних технологій у створенні цифрового освітнього контенту на уроках біологіїThe Use of Modern Information Technology in the Creation of Digital Educational Content in Biology LessonsArticle0000-0002-9741-71570000-0002-5300-659110.5281/zenodo.4891779