Siui MiniСюй Міньї2024-05-312024-05-312022Siui Mini Methodical Support for the Formation of Future Music Teachers’ Artistic‐Communicative Skills in Piano Training [Текст] / Siui Mini // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2022. – № 5 (119). – С. 160–170. – DOI: 10.24139/2312‐5993/2022.05/160‐170https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/14908The methodological framework for formation of the future music teachers’ artistic‐communicative skills in piano training is substantiated and developed in the article. The methodological approaches to shaping these skills: systemic, synergistic, activity‐based, culturological, axiological, hermeneutic, and environmental are defined. The author of the article highlights the pedagogical principles for formation of the future music teachers artistic‐communicative skills in piano training, encompassing general pedagogical principles. Pedagogical conditions of the formation of future music teachers’ artistic‐communicative skills in piano training are grounded. This involves relevant forms and methods.У статті обґрунтовано й розроблено методичне забезпечення формування художньо‐комунікативних умінь майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі фортепіанної підготовки. Визначено методологічні підходи формування художньо‐комунікативних умінь майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі фортепіанної підготовки (системний, синергетичний, діяльнісний, культурологічний, аксіологічний, герменевтичний, середовищний). Висвітлено педагогічні принципи формування художньо‐ комунікативних умінь майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі фортепіанної підготовки (загальнопедагогічні: цілісності,культуровідповідності, естетичної спрямованості, індивідуалізації, рефлексивності, людиновідповідності, інтегративності, взаємодії; специфічні: забезпечення можливості альтернативного вибору художньо‐комунікативних стратегій поведінки; досягнення гармонії інтелектуального та емоційного «фону» взаємодії у процесі мистецького спілкування; актуалізації діалектичної єдності етичного та естетичного начала в освоєнні студентами мистецтва; орієнтації на цінності «діалогу культур»; тотожності цілепокладання художньо‐комунікативних дій викладача і студента; взаємодії базової та варіативної музичної освіти; креативності; творчої активності; емоційності). Обґрунтовано педагогічні умови формування художньо‐комунікативних умінь майбутнього вчителя музичного мистецтва у процесі фортепіанної підготовки (1) забезпечення розвитку цілеспрямованої мотивації майбутнього вчителя музичного мистецтва до здійснення художньої‐комунікативної діяльності; 2) створення художньо‐комунікативного освітнього середовища в закладі вищої освіти у процесі фортепіанної підготовки; 3) налагодження діалогічної взаємодії у процесі спільної творчості викладача та студента; 4) упровадження до процесу фортепіанної підготовки творчих технологій формування художньо‐комунікативних умінь), відповідні форми та методи. Ключові слова:enartistic‐communicative skillsformation of artistic‐communicative skillsmethodological approachespedagogical principlespedagogical conditionsmethodsmethodological supportfuture music teacherpiano trainingхудожньо‐комунікативні умінняформування художньо‐ комунікативних уміньметодологічні підходипедагогічні принципипедагогічні умовиметодиметодичне забезпеченнямайбутній учитель музичного мистецтвафортепіанна підготовкаMethodical Support for the Formation of Future Music Teachers’ Artistic‐Communicative Skills in Piano TrainingМетодичне забезпечення формування художньо‐ комунікативних умінь майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі фортепіанної підготовкиArticle0000‐0003‐0669‐492310.24139/2312‐5993/2022.05/160‐170