Boriak Oksana VolodymyrivnaБоряк Оксана ВолодимирівнаПаращенко Дар’яПаращенко Дар’я2023-10-042023-10-042023Паращенко Д. Засоби соціально-педагогічної адаптації молодших школярів із інтелектуальними порушеннями [Текст] / Д. Паращенко ; науковий керівник О. Боряк // Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців: збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: С. М. Кондратюк, Ю. А. Бондаренко, Т. М. Дегтяренко та ін.] . – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023. – Вип. 11, т. 1. – С. 220–224.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13890У статті визначено та обґрунтовано засоби соціально-педагогічної адаптації молодших школярів із інтелектуальними порушеннями. Автором схарактеризовано різні підходи до визначення соціально-педагогічної адаптації в загальній та спеціальній психолого-педагогічній літературі. Зроблено висновок, що соціально-педагогічна адаптація - це педагогічний процес, що входить у структуру цілісного процесу соціально-педагогічної діяльності як загальної системи педагогічних процесів, орієнтованих на кінцеву мету – успішну соціалізацію дитини. Науковці і практики виділяються три основних напрями соціальнопедагогічної адаптації: 1) профілактика дезадаптації, 2) реабілітація дітей, які «мають ті чи інші відхилення від норми», 3) «підвищення рівня соціальної адаптації дітей у вигляді їх особистісного розвитку».The article defines and substantiates the means of socio-pedagogical adaptation of younger schoolchildren with intellectual disabilities. The author characterizes different approaches to defining socio-pedagogical adaptation in general and special psychological-pedagogical literature. It was concluded that socio-pedagogical adaptation is a pedagogical process that is included in the structure of the integral process of socio-pedagogical activity as a general system of pedagogical processes oriented towards the ultimate goal - successful socialization of the child. Scientists and practitioners distinguish three main directions of socio-pedagogical adaptation: 1) prevention of maladjustment, 2) rehabilitation of children who "have certain deviations from the norm", 3) "increasing the level of social adaptation of children in the form of their personal development".ukсоціально-педагогічна адаптаціяосвітнє середовище,заклади освітимолодший шкільний вікшколярі з інтелектуальними порушеннямиsocial adaptationeducational environmenteducational institutionschildren with intellectual disabilitiesЗасоби соціально-педагогічної адаптації молодших школярів із інтелектуальними порушеннямиMeans of Socio-Pedagogical Adaptation of Younger Schoolchildren with Intellectual DisabilitiesArticle