Загородня ЛюдмилаZahorodnia Liudmyla2020-07-092020-07-092020Загородня, Л. Дисципліна «Імідж закладу дошкільної освіти» як інтегрований складник формування готовності магістрів до забезпечення якості освітнього процесу в закладі дошкільної освіти [Текст] / Л. Загородня // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. А. Біда, Ю. А. Бондаренко та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. – № 1 (95). – С. 180–191. – DOI: 10.24139/2312-5993/2020.01/180-191.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/9055У статті висвітлено зміст і методику викладання авторської дисципліни «Імідж закладу дошкільної освіти» як інтегрованого складника підготовки магістрів до забезпечення якості освітнього процесу в закладі дошкільної освіти. Зазначено використання таких методів дослідження: аналіз і узагальнення наукової літератури, практики підготовки фахівців у закладах вищої педагогічної освіти, порівняння, синтез, узагальнення отриманої інформації. З’ясовано, що викладання авторської дисципліни уможливлює ефективність підготовки магістрів до забезпечення якості освітнього процесу в закладі дошкільної освіти. Окреслено подальші наукові розвідки, що стосуватимуться дослідження педагогічних умов формування практичного компонента іміджотвірної компетентності магістрів.The article deals with the methods of teaching the author’s course “Preschool education institution image”, which functionates as an integrated component in the Masters’ training to educational process quality assurance in a preschool education institution. Realization of this aim was ensured by using the following research methods: analysis and generalization of scientific literature, the practice of training specialists in pedagogical higher education institutions, comparison, synthesis, and generalization of the obtained information. Teaching the author’s course “Preschool education institution image” is a component of Masters’ training system to ensure the educational process quality assurance in the preschool education institutions and improves the effectiveness of the abovementioned process. The practical significance of the research is in the development of educational and methodological support of the course “Preschool education institution image”, which can be used in the process of Masters’ training of specialty 012 “Preschool education”. Studying the author’s course “Preschool education institution image” by Masters’ undergraduates is aimed at integrating the knowledge in professional courses, realization of continuity in mastering the specialty at the first and second levels of higher education, purposeful training for educational process quality assurance and developing future specialists’ image-forming competence. Further scientific research will be directed at studying the pedagogical conditions of forming practical component of Masters undergraduates’ image-forming competence.ukімідж закладу дошкільної освітиінтеграціяпідготовка магістрівметодика викладання дисциплінитехнологія проблемного навчаннятехнологія позиційного навчаннятехнологія інтерактивного навчанняосвітній ступіньбакалаврнаступністьpreschool education institution imageintegrationMasters’ trainingmethods of teaching the courseproblem learning technologypositional learning technologyinteractive learning technologyBachelor’s degreecontinuityДисципліна «Імідж закладу дошкільної освіти» як інтегрований складник формування готовності магістрів до забезпечення якості освітнього процесу в закладі дошкільної освітиThe Course “Preschool Education Institution Image” as an Integrated Component of Forming Masters’ Readiness for Educational Process Quality Assurance in a Preschool Education InstitutionArticle0000-0002-2217-104110.24139/2312-5993/2020.01/180-191