Karhut VolodymyrКархут ВолодимирСеменог Олена МиколаївнаSemenoh Olena MykolaivnaShumiatska OleksandraШум'яцька ОлександраPalamar NataliiaПаламар НаталіяRubliova NataliaРубльова Наталія2023-09-112023-09-112023The Need for New Information Technologies During Foreign Language Learning for the Quality Training of a Specialist [Text] / V. Karhut, O. Semenog, O. Shumiatska, N. Palamar, N. Rubliova // Amazonia Investiga. – 2023. – 12 (65). – P. 175–184. – DOI: 10.34069/AI/2023.65.05https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13793New information technologies for learning a foreign language, which are necessary for the high-quality training of a specialist, have been analyzed. The goal of informatization of education is determined, and it is shown as a priority and necessary direction of informatization of society, which has a mandatory priority of applying new information technologies in the education system. Information technologies, improve the study of a foreign language, provide an opportunity for deep and rapid assimilation of vocabulary, learning to write, clarity of pronunciation, dialogic and monologic speech, and improvement of grammatical structures. The peculiarities of distance learning when learning a foreign language are determined. When learning a foreign language, a mandatory element of its quality study is the use of telecommunication technologies in the educational process. The most powerful and effective elements of information and computer technologies during education, essential innovative technologies in the methodology of teaching foreign languages, which should be used by students in higher education, are singled out. For teaching a foreign language, in general, and for stimulating the cognitive activity of students, in particular, it is necessary to use digital tools. Examples of the most important ones are given and recommendations on methods of working with them are offered.Проаналізовано нові інформаційні технології при вивченні іноземної мови, що необхідні для якісної підготовки фахівця. Визначено мету інформатизації освіти, показано її як пріоритетний і необхідний напрям інформатизації суспільства. Визначено особливості дистанційного навчання при вивченні іноземної мови. Інформаційні технології, удосконалюючи вивчення іноземної мови, надають можливість для глибокого і швидкого засвоєння лексики, навчання письма, чіткості вимови, діалогічного та монологічного мовлення, удосконалення граматичних структур.ennew information technologiesforeign language learningquality trainingeducation seekershigher schoolнові інформаційні технологіївивчення іноземної мовиякісна підготовказдобувачі освітивища школаThe Need for New Information Technologies During Foreign Language Learning for the Quality Training of a SpecialistНеобхідність нових інформаційних технологій при вивченні іноземної мови для якісної підготовки фахівцяArticle0009-0004-9449-65170000-0002-8697-86020000-0002-9969-36730009-0001-2337-87140000-0001-8341-709510.34069/AI/2023.65.05.17