Шевцова Наталія ОлександрівнаShevtsova Nataliia Oleksandrivna2024-06-102024-06-102024Шевцова Н. О. Tехнологія «Character poster» у навчанні майбутніх учителів німецькомовного читання літературних текстів / Н. О. Шевцова // Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. – Чернігів : НУЧК, 2024. – Вип. 27 (183). – C. 141–148.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/14983Метою статті є вивчення методичного потенціалу діяльнісно та продуктивно зорієнтованої технології «Сharacter poster» у навчанні майбутніх учителів німецькомовного читання літературних текстів. Методологія дослідження ґрунтується на вивченні та критичному аналізі наукових публікацій та методичної літератури із проблеми використання діяльнісно та продуктивно зорієнтованих технологій навчання читання літературних текстів; вивченні й узагальненні позитивного досвіду використання технології «Сharacter poster» у навчанні читання іншомовних літературних текстів. Наукова новизна дослідження полягає в: 1) узагальненні та подальшому розвитку підходів до використання діяльнісно та продуктивно зорієнтованих технологій навчання читання літературних текстів; 2) уточненні цілей та очікуваних результатів використання технології «Сharacter poster» у навчанні читання німецькомовних літературних текстів майбутніх учителів; 3) розкритті сутності технології «Сharacter poster». Висновки. Під технологією «Сharacter Poster» розуміють форму візуалізації літературного персонажа зі створенням візуального організатора у діяльнісно та продуктивно зорієнтованому навчанні читання літературних текстів та пов’язані з нею активності. Метою використання технології «Сharacter poster» у навчанні читання німецькомовних літературних текстів майбутніх учителів виступає розвиток уміння передавати істотну інформацію щодо літературного персонажа, використовуючи малюнок або графічний організатор; представляти просту інформацію щодо літературного персонажа включно зі ставленням до нього за допомогою візуального організатора у вигляді діаграм, обрисів, схем, малюнків із виділенням контрастів «внутрішній світ» - «зовнішній світ» / «фактична інформація» - «ставлення»; створювати малюнки та діаграми для ілюстрації до персонажа простого літературного тексту, а також розвиток уміння виділяти, візуально представляти та пояснювати зв'язок між ідеями та фактами щодо літературних персонажів, роблячи зв’язки між інформацією явними та більш доступним для розуміння. Значний потенціал технологія має у навчанні медіації тексту у частині навчання висловлення особистої реакції на творчі тексти (в тому числі літературні), а також у навчанні аналізу та критики творчих текстів (у тому числі літературних). В основі технології «Сharacter poster» лежить візуалізація літературного персонажа зі створенням візуального організатора на основі прочитаного тексту.Purpose of this study is to study the methodical potential of the activity- and productivity-oriented technology "Character poster" in teaching future teachers of German-language reading texts of literature. Methodology is based on the study and critical analysis of scientific publications and methodical literature on the problem of using activity- and productivity-oriented technologies of teaching reading texts of literature; study and generalization of the positive experience of using the technology "Character poster" in teaching reading foreign language texts of literature. Scientific novelty of the research is based on: 1) generalization and further development of approaches to the use of activity- and productivity-oriented technologies of teaching reading texts of literature; 2) clarifying the goals and expected results of the "Character poster" technology in teaching future teachers to read German-language texts of literature; 3) revealing the essence of the "Character poster" technology. Conclusions. The "Character Poster" technology is understood as a form of visualization of a literary character with the help of a visual organizer in activity- and productivity-oriented teaching reading texts of literature and related activities. The purpose of use of the "Character poster" technology in teaching future teachers of German-language reading texts of literature is to develop the ability to communicate essential information about a literary character using a picture or a graphic organizer; present simple information about a literary character, including the attitude towards him, by using a visual organizer in form of diagrams, outlines, schemes, drawings contrasting "inner world" - "outer world" / "actual information" - "attitude"; create drawings and diagrams to illustrate the character of a simple text of literature, and develop the ability to highlight, visually represent and explain the relationship between ideas and facts about characters, making relations between information explicit, clear and more accessible. The technology has a significant potential in teaching text mediation in terms of teaching expressing a personal response to creative texts (including literature), as well as in teaching the analysis and criticism of creative texts (including literature). The "Character poster" technology is based on visualization of a character with the help of a visual organizer.ukнавчання німецькомовного читаннямайбутні вчителі німецької мовитехнологія «Character poster»<teaching German-language readingfuture teachers of the German language"Character poster" technologyТехнологія «Character poster» у навчанні майбутніх учителів німецькомовного читання літературних текстівTechnology "Character Poster" in Teaching Future Teachers of German Language Reading Texts of LiteratureArticle0000-0001-9440-759710.58407/visnik.242723