Чжефу СінChzhefu Sin2017-11-172017-11-172013Чжефу, Сін Проблема адаптації студентів до навчання у вищому навчальному закладі [Текст] / Сін Чжефу // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – № 1 (27). – С. 269–276.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2842У статті здійснено аналіз наукових праць до визначення дефініції «адаптація студентів до навчання у вищому закладі освіти». Показано, що адаптація є складним, довготривалим процесом, який обумовлений необхідністю подолання багаточисельних та різнопланових адаптаційних проблем і професійних труднощів. Розкрито форми (соціальна, етнічна, дидактична, індивідуально-психологічна, професійна, економічна, побутова), етапи (фізіологічна, психологічна, соціально-психологічна; передадаптація, дезадаптація, реадаптація, десадаптація) та фактори (загальна підготовленість до професійного навчання; суб’єктна позиція студентів у навчальній діяльності й орієнтація на особистісно-професійний саморозвиток; диференційований підхід до студентів з урахуванням індивідуального стилю навчальної діяльності; особливості входження студентів до професійного співавторства; образ майбутньої професійної діяльності; ситуація розвитку особистості), що визначають процес адаптації студентів до навчання у ВНЗ.The analysis of scientific works to the definition of «students’ adaptation to studying in Higher educational establishment» has been carried out. It has been shown that adaptation is a difficult, long process, caused by the need of overcoming numerous and diverse adaptation problem and professional difficulties. Forms (social, ethnical, didactical, individual and psychological, professional, economical and existencial), stages (physiological, psychological, social and psychological; preadaptation, dezadaptation, readaptation, desadaptation) and factors (overall readiness to professional education; subjective attitude of students in educational activities and focus on personal and self-development; differentiated approach to students based on individual style of learning activities; especially the entry of students to the professional community; the image of future careers; the situation of the individual development) that determine the process of students’ adaptation to studying in Higher educational establishment have been revealed.ukадаптаціяадаптація студентівформи адаптаціїетапи адаптаціїфакторисаморозвитокстудентське співтовариствоadaptationstudents’ adaptationforms of adaptationstages of adaptationfactorsself-developmentstudent’s communityПроблема адаптації студентів до навчання у вищому навчальному закладіThe Problem of Students’ Adaptation to Studying in Higher Educational EstablishmentArticle