Ніколаєску Інна ОлександрівнаNikolaiesku Inna OleksandrivnaСтепанова НаталіяStepanova Nataliia2024-10-302024-10-302024Ніколаєску, І. Забезпечення готовності майбутніх вихователів до реалізації сучасних форм методичної роботи в умовах закладу дошкільної освіти [Текст] / І. Ніколаєску, Н. Степанова // Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редакційна рада: О. В. Боряк, М. Воскоглу, Т. Д. Лукашова та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2024. – Т.12, № 7 – С. 63–68. – DOI: 10.31110/2616-650X-vol12i7-009https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/15888У статті висвітлено актуальність проблеми використання сучасних форм методичної роботи в умовах закладу дошкільної освіти та готовність майбутніх вихователів до впровадження інноваційних форм цієї роботи у власній професійній діяльності. Стаття базується на аналізі сучасних вітчизняних та зарубіжних наукових досліджень, що присвячені темі методичної роботи в закладах дошкільної освіти та фаховій підготовці майбутніх вихователів у вищій школі. Проаналізовано наукові напрацювання, які підтверджують постійний інтерес та зусилля у вивченні та впровадженні сучасних форм методичної роботи в освітній процес закладу дошкільної освіти. Вчені презентують інноваційні форми методичної роботи та окреслюють їхнє значення для професійного зростання фахівців у сфері дошкільної освіти. Обґрунтовано теоретичне значення методичної роботи у діяльності закладів дошкільної освіти, виокремлено принципи, на яких ґрунтується якісне застосування сучасних форм методичної роботи. Автори розглядають методичну роботу в закладах дошкільної освіти як діяльність, що має системний характер та спрямовану на підвищення науково-теоретичного, діяльнісно-дослідницького та культурного рівнів, а також рівня психолого-педагогічної підготовки й професійної майстерності педагогічної спільноти. З’ясовано, що сучасні форми методичної роботи мають істотні переваги над традиційними, які полягають у інтерактивності, практичності, варіативності та сприяють партнерській взаємодії. Представлено найпоширеніші інноваційні форми методичної роботи, якими здобувачі вищої освіти спеціальності «012 Дошкільна освіта» опановують під час вивчення освітніх компонентів. Наголошено на ефективності використання цифрових ресурсів та засобів ІКТ у оволодінні сучасними формами методичної роботи. Запропоновано шляхи забезпечення готовності майбутніх вихователів до використання сучасних форм методичної роботи.The relevance of the problem of using modern forms of methodical work in the conditions of a preschool education establishment and future educators’ readiness to implement innovative forms of this work in their own professional activities is highlighted in the paper. The paper is based on analyzing modern domestic and foreign scientific studies devoted to methodical work in preschool education establishments and future educators’ professional training in higher school. The scientific developments are analyzed, which confirm the constant interest and efforts in the study and implementation of modern forms of methodical work in the educational process of the preschool education establishment. The theoretical significance of methodical work in the activities of preschool education establishments is substantiated, and the principles on which the qualitative application of modern forms of methodical work is based are highlighted. Innovative forms of methodical work are presented, outlining their importance for the professional growth of specialists in the field of preschool education. The authors consider methodical work in preschool education establishments as an activity that has a systemic nature and is aimed at increasing the scientific and theoretical, activity-and-research, and cultural levels, as well as the level of psychological training and professional skills of the pedagogical community. It was found that modern forms of methodical work have significant advantages over traditional ones, which are interactivity, practicality, variability, and the promotion of partnership interaction. The most common innovative forms of methodical work, which students of higher education in the specialty "012 Preschool Education" master during the study of educational components, are presented. Emphasis is placed on the effectiveness of using digital resources and ICT tools in mastering modern forms of systematic work. Ways to ensure future educators’ readiness to use modern forms of methodical work are proposed.ukмайбутні вихователі закладів дошкільної освітиметодична роботасучасні форми методичної роботиосвітній хакатоносвітній тренінгпедагогічний рингпедагогічний коучингвіртуальний методичний кабінетfuture teachers of preschool education establishmentsmethodological workmodern forms of methodological workeducational hackathoneducational trainingpedagogical ringpedagogical coachingvirtual methodical officeЗабезпечення готовності майбутніх вихователів до реалізації сучасних форм методичної роботи в умовах закладу дошкільної освітиEnsuring the Readiness of Future Educators for the Implementation of Modern Forms of Methodical Work in the Conditions of a Preschool Education InstitutionArticle0000-0002-9928-92910000-0002-6842-629X10.31110/2616-650X-vol12i7-009