Вторнікова Ю. С.Vtornikova Yu. S.2018-09-032018-09-032011Вторнікова, Ю. С. Професійна компетентність учителя як складова його професійного розвитку: аналіз стану проблеми в наукових працях західних учених [Текст] / Ю. С. Вторнікова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, М. О Лазарев, О. І. Огієнко [та ін.]. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011. – № 1 (11). – С. 416–423.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/5209У статті проаналізовано проблему професійного розвитку вчителя в працях європейських та американських науковців, подано визначення «професійного розвитку вчителя», описано існуючі моделі та системи професійного розвитку. Вивчено фактори успішного професійного розвитку та рівні оволодіння професійною майстерністю, одним з яких є набуття професійної компетентності.The article analyses the problem of teacher professional development in the works of European and American scholars. Its definitions and characteristics of development perspectives are given. The existing models and systems of professional development are described. The factors of successful professional development and levels of mastering it (one of levels is professional competency) are learned.ukпрофесійний розвиток учителяпрофесійна компетентність учителямодель професійного розвитку вчителяteacher professional developmentteacher professional competencymodel of teacher professional developmentПрофесійна компетентність учителя як складова його професійного розвитку: аналіз стану проблеми в наукових працях західних ученихThe Formation of Teacher Professional Competency as a Component of His/Her Professional Development: the Analysis of the Problem in the Scientific Works of Western ScholarsArticle