Петренко Сергій ІвановичPetrenko Serhii Ivanovych2017-11-132017-11-132017Петренко, С. І. Про результати педагогічного експерименту з формування ІКТ-компетентності майбутніх учителів математики [Text] / Science and Education a New Dimension. Pedagogy and psychology, 2017. – Vol. 56, Is. 128. – P. 48–50.2308-5258https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2798В статті описано педагогічний експеримент з формування ІКТ-компетентності майбутніх учителів математики в процесі фахової підготовки. Розглядається вплив авторської моделі формування ІКТ-компетентності майбутніх учителів математики на процес професійної підготовки. На рівні значущості 0,05 за критерієм Колмогорова-Смирнова підтверджується гіпотеза про те, що при впровадженні моделі формування ІКТ-компетентності майбутніх учителів математики формування ІКТ-компетентності проходить значно динамічніше.The article describes the pedagogical experiment on the formation of ICT-competence of future mathematics teachers in the process of professional training. The influence of the authorial model of the formation of ICT-competence of future mathematics teachers on the process of their professional training is considered. At the significance level 0.05 by the Kolmogorov-Smirnov criterion, the hypothesis is confirmed that, introducing the model of forming ICT-competence of future mathematics teachers in the educational process, the formation of ICT-competence passes more dynamically.ukпедагогічний експериментpedagogical experimentІКТ-компетентністьICT-competenceпрофесійна підготовкаprofessional trainingвикористання комп’ютера в навчанні математикиusing of computer for educating mathematicsпідготовка вчителя математикиmathematics teacher trainingкритерій Колмогорова-СмирноваKolmogorov-Smirnov testПро результати педагогічного експерименту з формування ІКТ-компетентності майбутніх учителів математикиThe Results of the Pedagogical Experiment on the Formation of ICT-Competence of Future Mathematics TeachersArticle