Базиль Людмила ОлександрівнаBazyl Liudmyla Oleksandrivna2023-09-192023-09-192021Базиль Л. Психолого-педагогічні умови кар'єрного розвитку викладачів закладів професійної освіти [Текст] / Л. Базиль // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – № 8 (112). – С. 76–95. – DOI: 10.24139/2312 5993/2021.08/076-095https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13803У статті висвітлено результати дефінітивного аналізу змісту понять «професійне становлення», «професійний розвиток», «професійне зростання» та «професійна кар'єра», що стало підґрунтям виокремлення сутнісних характеристик процесу кар'єрного зростання науково-педагогічних і педагогічних працівників закладів професійної освіти. На основі переосмислення сутності наукових підходів до розуміння природи професійного розвитку викладачів обґрунтовано теоретичні засади цього процесу. Автором досліджено та представлено нинішній стан практичного розв'язання проблемних питань щодо кар'єрного зростання науково- педагогічних і педагогічних працівників закладів професійної освіти. Обґрунтовуються провідні психолого-педагогічні чинники щодо розвитку професійної кар'єри педагогічних кадрів освітніх установ. Розкриваються ступені кореляційних зв'язків між кар'єрним зростанням педагогів закладів професійної освіти та їхніми індивідуально-особистісними характеристиками (стать, вік, тип темпераменту тощо), а також набутим досвідом фахової діяльності.The article highlights the results of a definitive analysis of the content of the concepts "professional development', "professional growth" and "professional career", which became the basis for highlighting the essential characteristics of the career growth of scientific and pedagogical workers of vocational education institutions. On the basis of rethinking of the essence of scientific approaches to understanding of the nature of teachers' professional development, the theoretical foundations of this process are substantiated. The author studies and presents the current state of practical solution of the problematic issues related to the career growth of scientific-pedagogical and pedagogical workers of vocational education institutions. The leading psychological and pedagogical factors regarding development of the professional career of the pedagogical staff of the education institutions are substantiated. The degrees of correlations between the career growth of teachers of vocational education institutions and their individual and personal characteristics (gender, age, temperament type, etc.), as well as the acquired experience of professional activity are revealed.ukпрофесійна освітапедагог закладу професійної освітипрофесійний розвитоккар'єрне зростання педагогапрофесійна кар'єраvocational educationteacher of vocational education institutionprofessional developmentcareer growth of a teacherprofessional careerПсихолого-педагогічні умови кар'єрного розвитку викладачів закладів професійної освітиPsychological and Pedagogical Conditions of Career Development of the Teachers of Vocational Education InstitutionsArticle0000-0003-4130-543610.24139/2312-5993/2021.08/076-095