Рябуха Алла ПетрівнаСеменог Олена МиколаївнаВовк Мирослава ПетрівнаRiabukha Alla PetrivnaSemenoh Olena MykolaivnaVovk Myroslava Petrivna2025-09-292025-09-292025Рябуха, А. П. Педагогічне партнерство у професійному розвитку вчителів: синергія науки і освіти : [досвід співпраці управління Державної служби якості освіти в Сумській області, Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України] / А. П. Рябуха, О. М. Семеног, М. П. Вовк // Вісник Національної академії педагогічних наук України. – 2025. – № 7 ( 2). – С. 1–11. – DOI: https://doi.org/10.37472/v.naes.2025.7206https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/17305Стаття присвячена аналізу досвіду педагогічного партнерства між Управлінням Державної служби якості освіти у Сумській області, Сумським державним педагогічним університетом імені А.С. Макаренка та Інститутом педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. Розглянуто спільні освітні проєкти, спрямовані на професійний розвиток учителів в умовах воєнних викликів. Акцентовано на формуванні національної ідентичності, громадянської позиції та ключових компетентностей майбутніх педагогів через синергію науки й освітньої практики. Висвітлено напрями співпраці: науково-методичний, дослідницько-інноваційний, науково-організаційний, просвітницький та інформаційно-ресурсний. Описано результати моніторингових досліджень, впровадження педагогічної інтернатури, організацію професійних заходів і конкурсів, які сприяють підвищенню якості освіти.The article analyzes the experience of pedagogical partnership between the Office of the State Education Quality Service in the Sumy Region, Sumy State Pedagogical University named after A. S. Makarenko, and the Ivan Ziaziun Institute of Pedagogical and Adult Education of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine. It explores joint educational projects aimed at the professional development of teachers under the conditions of military challenges. Particular attention is given to fostering national identity, civic engagement, and key competences of future educators through the synergy of science and educational practice. The main areas of cooperation are identified: scientific and methodological, research and innovation, scientific and organizational, educational and outreach, as well as informational and resource support. The article also presents the results of monitoring studies, the implementation of pedagogical internships, and the organization of professional events and contests that contribute to improving the quality of education.педагогічне партнерствопрофесійний розвиток учителіввоєнні реаліїнауково-освітня співпрацяякість освітиСумський державний педагогічний університет імені А.С. МакаренкаІнститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН УкраїниУправління Державної служби якості освіти у Сумській областіpedagogical partnershipteachers’ professional developmentwartime realitiesscientific and educational cooperationquality of educationSumy State Pedagogical University named after A.S. MakarenkoIvan Ziaziun Institute of Pedagogical and Adult Education of the National Academy of Educational Sciences (NAES) of UkraineOffice of the State Service of Education Quality in Sumy RegionПедагогічне партнерство у професійному розвитку вчителів: синергія науки і освітиPedagogical Partnership in Teachers’ Professional Development: Synergy of Science and Education