Нанівський РоманNanivskyi RomanЖукова АннаZhukova AnnaМатіїв ЮліяMatiiv YuliiaДзюба ЯринаDziuba Yaryna2025-05-202025-05-202025Участь у наукових товариствах як інструмент розвиткуіншомовної компетентності здобувачів військових закладів освіти [Текст] / Р. Нанівський, А. Жукова, Ю. Матіїв, Я. Дзюба // Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редакційна рада: О. В. Боряк, М. Воскоглу, Т. Д. Лукашова та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2025. – Т. 13, № 4. – С. 40–46. – DOI: 10.31110/2616-650X-vol13i4-005https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/16999Стаття присвячена дослідженню значення участі здобувачів військових закладів освіти у наукових товариствах як інструменту розвитку їх іншомовної компетентності. Розглядається роль наукових товариств як платформи для розвитку іншомовних комунікативних навичок, поглиблення знань з професійної термінології та підвищення загального рівня мовної компетентності. У межах дослідження було проведено опитування серед 50 курсантів, які беруть участь у діяльності наукових гуртків. Проведене опитування дозволило встановити основні тенденції щодо ефективності використання наукових гуртків у процесі іншомовної підготовки. Аналіз результатів опитування засвідчив, що більшість курсантів регулярно долучаються до засідань гуртків, але рівень залученості та робота з іншомовнимиджерелами залишаються нерівномірними. Водночас результати опитування продемонстрували, що систематична участь у таких гуртках сприяє не лише вдосконаленню мовних навичок, а й формуванню критичного мислення, здатності до аналізу та обговорення наукових питань іноземною мовою. Встановлено, що ефективна іншомовна компетентність є важливим складником професійної підготовки військовослужбовців, необхідним для успішної взаємодії в багатонаціональному середовищі. Особлива увага приділяється аналізу методів, що використовуються в наукових гуртках для покращення іншомовної підготовки, зокрема: презентацій наукових досліджень іноземною мовою, участі в міжнародних конференціях, виконання дослідницьких проєктів із застосуванням іншомовних джерел, а також роботи з професійною літературою. Здобуті результати дослідження демонструють потенціал наукових гуртків як платформи для інтеграції професійної іншомовної підготовки з науково-дослідницькою діяльністю та підтверджують, що наукові гуртки є ефективним інструментом розвитку іншомовної компетентності курсантів, оскільки вони створюють сприятливе середовище для застосування знань у реальних комунікативних ситуаціях, сприяють підвищенню академічної мобільності та інтеграції у міжнародний науковий простір. У статті також пропонуються рекомендації щодо вдосконалення роботи наукових гуртків для максимального використання їхнього потенціалу в процесі іншомовної підготовки курсантів.The article is devoted to the study of the importance of participation of students of military educational institutions in scientific societies as a tool for developing their foreign language competence. The role of scientific societies as a platform for developing foreign language communication skills, deepening knowledge of professional terminology and improving the overall level of language competence is considered. As part of the study, a survey was conducted among 50 cadets who participate in the activities of scientific societies. The survey allowed us to identify the main trends in the effectiveness of using scientific clubs in the process of foreign language training. The analysis of the survey results showed that the majority of cadets regularly join the meetings of the circles, but the level of involvement and work with foreign language sources remains uneven. At the same time, the survey results demonstrated that systematic participationin such clubs contributes not only to improving language skills, but also to the formation of critical thinking, the ability to analyze and discuss scientific issues in a foreign language. It has been established that effective foreign language competence is an important component ofthe professional training of military personnel, necessary for successful interaction in a multinational environment. Particular attention is paid to analyzing the methods used in scientific circles to improve foreign language training, in particular: presentations of scientific research in a foreign language, participation in international conferences, research projects using foreign language sources, and work with professional literature.The results of the study demonstrate the potential of scientific clubs as a platform for integrating professional foreign language training with research activities and confirm that scientific clubs are an effective tool for developing cadets’ foreign language competence, as they create a favorable environment for applying knowledge in real-life communication situations, promote academic mobility and integration into the international scientific space. The article also offers recommendations for improving the work of scientific clubs to maximize their potential in the process of foreign language training of cadetsukформування наукових компетентностейнауковий іміджіншомовна компетентністьпрофесійна підготовкарівень володіння іноземною мовоюнаукове товариствомовна підготовкаіншомовне середовищеformation of scientific competencesscientific reputationforeign language competenceprofessional qualificationforeign language competencescientific societylanguage trainingforeign language environmentУчасть у наукових товариствах як інструмент розвиткуіншомовної компетентності здобувачів військових закладів освітиParticipating in Academic communities as a Tool for Developingthe Foreign Language Competence for Military Education StudentsArticle0000-0002-7292-16050009-0003-5806-04870009-0005-8021-88040000-0001-6504-117810.31110/2616-650X-vol13i4-005