Хаустова О. В.Khaustova O. V.2019-10-212019-10-212008Хаустова, О. В. Проблема особистості та колективу в контексті розвитку духовного потенціалу педагога [Текст] / О. В. Хаустова // Педагогічні науки : збірник наукових праць / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. О. Лазарєв, В. І. Лозова та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2008. – С. 360–366.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/7756У статті розглядається роль духовного потенціалу вчителя у взаємодії з особистістю й учнівським колективом. На основі ідей А. Макаренка визначено спрямованість взаємодії на виховання щасливої дитини, невимушеність і непомітність впливу на учнівський колектив, вправляння вчителя у толерантності, повазі і вимогливості, розвиток його духовних якостей і здібностей, створення духовних традицій і гуманних стосунків.In this article author examined the role of teacher's spiritual potential in cooperation with personality and school collective. On the basis of A. Makarenko’s ideas determined orientation of education of happy child, teacher’s imperceptibleness of influence on student's collective, training of teacher in tolerance, respect and demand, development of his spiritual internals and capabilities, creation of spiritual traditions and human relations in a school collective.ukдуховний потенціал вчителявзаємодія з особистістю й учнівським колективомідеї А. Макаренкаteacher's spiritual potentialcooperation with personality and school collectiveA. Makarenko’s ideasПроблема особистості та колективу в контексті розвитку духовного потенціалу педагогаPersonality Problem and Collectivity within the Context of Development of Teacher’s Spiritual PotentialArticle