Овчиннікова Любов ОлександрівнаOvchynnikova Liubov Oleksandrivna2025-01-292025-01-292021Овчиннікова, Л. О. Формування стилю управління мистецько-педагогічним колективом у майбутніх учителів музики [Текст] : дис. на здобуття наук. ступеня доктора філософії : [спец.] 01 "Освіта/Педагогіка", 011 "Освітні, педагогічні науки" / Овчиннікова Любов Олександрівна ; МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; науковий керівник М. Б. Петренко. – Суми, 2021. – 257 с.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/16323У дисертації представлено результати дослідження процесу формування стилю управління мистецько-педагогічним колективом у майбутніх учителів музики. У роботі запропоновано інтерпретацію змісту понять «стиль», «стиль управління», «мистецько-педагогічний колектив». На основі теоретичного аналізу дефініцій поданих у роботі понять доведено, що визначення терміну «стиль управління мистецько-педагогічним колективом» в педагогічній поняттєвій базі не представлено. Розроблено компонентну структуру стилю управління мистецько-педагогічним колективом у майбутніх учителів музики в єдності мотиваційного, лідерського, комунікативного компонентів. Мотиваційний компонент розглядається в якості основи, на якій відбувається цілеспрямоване формування особистісно-ціннісного ставлення майбутнього фахівця до управлінської діяльності, потреби оволодіння нею як важливим засобом організації та управління навчально-творчим процесом мистецько-педагогічного колективу; лідерський – спрямований на збагачення в майбутніх фахівців психолого-педагогічних знань і уявлень про сутність управлінської діяльності в цілому та її різних сфер зокрема, умінь та навичок; провідним завданням комунікативного компонента є здійснення конструктивної функції, спрямованої на моделювання проєктів управлінської діяльності самими студентами з урахуванням об’єктивних можливостей і засобів, залежно від ситуації, а також їх особистісних якостей. Результати проведеного дослідження дозволили створити підґрунтя для визначення низки педагогічних умов: забезпечення мотивації студентів до формування ефективного стилю управління в процесі вивчення спецкурсу «Основи управління мистецько-педагогічним колективом»; упровадження у процес формування стилю управління професійно-особистісного тренінгу; організація самоменеджменту майбутніх учителів музики в контексті формування стилю управління мистецько-педагогічним колективом.ukстильуправліннямистецько-педагогічний колективмайбутні учителі музикиметодикафахова підготовкакомпонентна структурамодельstylemanagementartistic and pedagogical stafffuture music teachersmethodologyprofessional trainingcomponent structuremodelФормування стилю управління мистецько-педагогічним колективом у майбутніх учителів музикиFormation of the Style of Management of the Artistic and Pedagogical Team in Future Music TeachersThesis