Boriak Oksana VolodymyrivnaБоряк Оксана ВолодимирівнаБоженко НаталіяBozhenko Nataliia2023-09-272023-09-272023Боженко Н. Соціальна адаптація дітей із інтелектуальними порушеннями до закладів освіти [Текст] / Н. Боженко ; науковий керівник О. Боряк // Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців: збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: С. М. Кондратюк, Ю. А. Бондаренко, Т. М. Дегтяренко та ін.] . – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023. – Вип. 11, т. 1. – С. 109–114.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13851У статті визначено та обґрунтовано показники та рівні соціальної адаптації школярів із інтелектуальними порушеннями. Автором схарактеризовано педагогічні засада соціальної адаптації обраної категорії дітей – організація взаємодії дітей із інтелектуальними порушеннями у єдиному соціально– розвивальному середовищі закладу освіти – перший напрям – формування інтересу та вміння будувати конструктивні стосунки та гармоні Педагогічними засадами виступили: створення мовленнєво-стимулювального простору для забезпечення соціального досвіду; формування стимулюючого простору для активізації мовлення дітей.The article defines and substantiates indicators and levels of social adaptation of schoolchildren with intellectual disabilities. The author characterized the pedagogical principles of social adaptation of the selected category of children - the organization of interaction of children with intellectual disabilities in a single social and developmental environment of an educational institution - the first direction - the formation of interest and the ability to build constructive relationships and harmony Pedagogical principles were: creation of a speech-stimulating space to ensure social experience; formation of a stimulating space for the activation of children’s speech.ukсоціальна адаптаціяосвітнє середовищезаклади освітидіти з інтелектуальними порушеннямиsocial adaptationeducational environmenteducational institutionschildren with intellectual disabilitiesСоціальна адаптація дітей із інтелектуальними порушеннями до закладів освітиSocial Adaptation of Children with Intellectual Disabilities to Educational InstitutionsArticle