Каленик Михайло ВікторовичKalenyk Mykhailo Viktorovych2024-12-042024-12-042021Kalenyk M. Use of Elements of Distance Learning of Students in the Course of Methods of Teaching Physics [Text] / M. Kalenyk // Scientific Collection «InterConf» : with the Proceedings of the 5th International Scientific and Practical Conference «Scientific Community: Interdisciplinary Research» (August 26–28, 2021). – Hamburg, Germany : Busse Verlag GmbH, 2021. – № 72. – P. 92–99.978-3-512-31217-5https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/16057As practice shows, in most cases, teachers in the process of distance learning are limited to placing the lecture course in electronic form and the introduction of an automated testing system at the control stage. The article considers some issues of methods of organization distance learning students of pedagogical specialties during methods of teaching physics.Як показує практика, в більшості випадків викладачі в процесі дистанційного навчання обмежуються розміщенням лекційного курсу в електронному вигляді та впровадженням автоматизованої системи тестування на етапі контролю. У статті розглядаються деякі питання методики організації дистанційного навчання студентів педагогічних спеціальностей під час вивчення методики навчання фізики.endistance educationdistance learningcomputer technologiesindependent activityessential featurecomponentcomputer modelsдистанційна освітадистанційне навчаннякомп'ютерні технологіїсамостійна діяльністьсутнісна ознакакомпоненткомп'ютерні моделіUse of Elements of Distance Learning of Students in the Course of Methods of Teaching PhysicsВикористання елементів дистанційного навчання студентів у курсі методики викладання фізикиArticle