Семеног Олена МиколаївнаSemenoh Olena Mykolaivna2017-12-112017-12-112017Семеног, О. Підготовка майбутніх учителів-словесників до позакласної діяльності з патріотичного виховання: лінгвоаксіологічний контекст [Текст] / О. Семеног // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2017. – № 6. – С. 142–152.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3095У статті здійснено огляд наукових, науково-методичних напрацювань та опис окремих лінгвоаксіологічних, лінгвопраксеологічних аспектів мовно-методичної підготовки майбутніх учителів української мови і літератури до позакласної діяльності з патріотичного виховання, що здійснюється в Сумському державному педагогічному університеті імені А. С. Макаренка. Використано методи: узагальнення наукових джерел; педагогічне спостереження, аналіз навчальних програм, власного досвіду занять з методики української мови у вищій школі. Визначено, що серед компетентностей, важливих для формування особистості громадянина і патріота Української держави, є володіння державною мовою. Гурток з лінгвокультури як одна із форм позакласної роботи сприяє формуванню лінгвокультурознавчої компетентності учнів.The article provides an overview of scientific, scientific and methodological developments and a description of individual linguo-axiological, linguo-praxeological aspects of linguistic and methodological training of future teachers of the Ukrainian language and literature for extracurricular activities in patriotic education, that are carried out at A. S. Makarenko Sumy State Pedagogical University. Such methods were used in the article: generalization of scientific sources, pedagogical observation, analysis of educational programs, own experience at the methodology classes of the Ukrainian language in high school. It was determined that among the competences the possession of the state language was very essential for the personality of a citizen and patriot of the Ukrainian state formation. The language-teacher by means of the Ukrainian language trains students both as active nationally conscious citizens of an open, democratic and independent Ukraine and as citizens of the world. A circle of linguistic culture as one of the forms of extracurricular activities contributes to the formation of linguo-cultural competence of students.ukмайбутній вчитель української мови і літературимовно-методична підготовкамодуль з лінгвокультурознавчої позакласної роботипатріотичне вихованнягурток з лінгвокультуриконцептмова як символ безпекизахисникпатріотчестьгідністьfuture teacher of the Ukrainian language and literaturelinguistic and methodological trainingmodule on linguo-cultural extracurricular workpatriotic educationcircle of linguistic cultureconceptlanguage as a symbol of securitydefenderpatriothonor and dignityПідготовка майбутніх учителів-словесників до позакласної діяльності з патріотичного виховання: лінгвоаксіологічний контекстTraining of Future Teachers of the Ukrainian Language and Literature for Extracurricular Activities in Patriotic EducationArticle