Бабенко Олена МихайлівнаBabenko Olena MykhailivnaЛобода Галина МиколаївнаLoboda Halyna Mykolaivna2022-01-212022-01-212021Лобода, Г. М. Розвиток критичного мислення школярів у процесі навчання хімії [Текст] : магістер. робота / Г. М. Лобода ; науковий керівник О. М. Бабенко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 54 с.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/11846Актуальність роботи полягає в тому, що критичні навички мислення є пріоритетними в досягненні цілей освіти. У цьому випадку критичне мислення має більш складні процеси мислення, такі як осмислення інформації, перетворення та узагальнення, які допомагають робити об`єктивний вибір і під час навчання, і у житті. Сучасному суспільству необхідні конкретні методи та програми, зорієнтовані на розвиток критичного мислення. Їх необхідно впроваджувати у закладах освіти на всіх рівнях. Мета роботи полягає в дослідженні є теоретичному обґрунтуванні та розробці системи засобів та прийомів, що спрямовані на розвиток в учнів критичного мислення. За результатами дослідження: 1. Теоретико-методологічний аналіз навчально-педагогічної літератури та досвіду роботи вчителів дозволили розкрити сутність методів розвитку критичного мислення. 2. Проведений аналіз стану дослідженості проблеми використання стратегій розвитку критичного мислення під час вивчення шкільного курсу хімії, дозволив встановити, що проблеми, які виникають на уроках хімії у закладах загальної середньої освіти зумовлені, в тому числі, й невідповідністю традиційних форм, методів і способів організації освіти соціальному замовленню, вимогам суспільства до формування компетентної особи випускника закладу середньої освіти. 3. Визначено методичні умови використання методів розвитку критичного мислення на уроках хімії 4. Створено та апробовано методичну систему, що передбачає поєднання різних стратегій розвитку критичного мислення та їх реалізації.The relevance of the work is that critical thinking skills are a priority in achieving educational goals. In this case, critical thinking has more complex thought processes, such as comprehension of information, transformation and generalization, which help to make objective choices both in learning and in life. Modern society needs specific methods and programs focused on the development of critical thinking. They need to be implemented in educational institutions at all levels. The purpose of the work is to study the theoretical justification and development of a system of tools and techniques aimed at developing students' critical thinking. According to the results of the study: 1. Theoretical and methodological analysis of educational and pedagogical literature and experience of teachers allowed to reveal the essence of methods of developing critical thinking. 2. The analysis of the state of research on the use of strategies for the development of critical thinking in the study of school chemistry, found that the problems that arise in chemistry lessons in secondary education due to, inter alia, inconsistency of traditional forms, methods and techniques education to the social order, society's requirements for the formation of a competent person of a graduate of a secondary education institution. 3. Methodical conditions of using methods of development of critical thinking in chemistry lessons are determined 4. A methodological system has been created and tested, which provides for a combination of different strategies for the development of critical thinking and their implementation.ukкритичне мисленняметодистратегіїcritical thinkingmethodsstrategiesРозвиток критичного мислення школярів у процесі навчання хіміїDevelopment of Critical Thinking of Students in the Process of Learning ChemistryMasters