Ябурова Ганна ЮріївнаYaburova Hanna Yuriivna2024-04-222024-04-222023Ябурова Г. Адаптація програми соціально-емоційного та етичного навчання до викладання англійської мови в початковій школі [Текст] / Г. Ябурова // Слобожанський науковий вiсник. Серiя Філологічні науки : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [гол. ред. О. М. Семеног ; редкол.: А. М. Архангельська, Л. В. Барановська, Н. М. Бідюк та ін.]. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 3. – С. 163–165. – DOI: https://doi.org/10.32782/philspu/2023.3.29https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/14622У статті наголошено на важливості впровадження соціально-емоційного навчання (СЕЕН) учнів початкової школи на уроках англійської мови. Автори підкреслюють, що успішна реалізація СЕЕН вимагає не лише якісної методичної підготовки, але й глибокого розуміння вікової психології та сутності цього підходу.Відзначено позитивний вплив соціально-емоційного нав-чання на емоційну стійкість учнів, їхню мотивацію, позитивне ставлення до шкільного оточення та академічну успішність. Для досягнення цих цілей вчителю англійської мови, що працює в рамках СЕЕН, необхідно вміти поєднувати соціальні вправи з канвою уроку, забезпечуючи засвоєння як соціальних, так і мовних навичок учнів.У статті наведено принципи СЕЕН, серед яких – послідовність, активність, спрямованість та чіткість, що забезпечують успішну роботу з учнями. Підкреслюється роль вчителя у заохоченні всіх учнів до обмірковування та обговорення своїх ідей через додаткові питання та сприяння форму-ванню конкретних емоційних та соціальних навичок учнів.У статті також зазначено, що практика соціально-емоційного нав-чання може мати продовження у вигляді рефлексивної практики, де учні розповідають про свої враження та спостереження, сприяючи подальшому розвитку особистісних та соціальних навичок. Крім того, наведено список джерел, які допомагають розширити розуміння теоретичних підходів та практичну реалізацію СЕЕН у навчальних закладах.Розглянуто роль учителя англійської мови у стимулюванні учнів до активного обмірковування та обговорення шляхом застосування додаткових питань. Доведено, що використання фраз-імперативів мотиваційного характеру на дошці та залучення здобувачів початкової освіти до участі у рефлексивній практиці сприяє розвитку емоційної стійкості та соціальних навичок учнів.This article examines the importance of implementing social-emotional learning (SEL) in English language lessons for elementary school children. The authors emphasize that successful implementation of SEL requires not only quality methodological preparation but also a deep understanding of developmental psychology and the essence of this approach. The article highlights the positive impact of social-emotional learning on students’ emotional resilience, motivation, positive attitudes towards the school environment, and academic achievement. To achieve these goals, English language teachers working within the framework of SEL need to combine social exercises with the lesson content, ensuring the acquisition of both social and language skills by students. The article presents principles of SEL, such as sequence, activity, direction, and clarity, which are crucial for successful work with students. The role of the teacher in encouraging all students to reflect and discuss their ideas through additional questions and facilitating the development of specific emotional and social skills in students is underscored. The article also mentions that the practice of social-emotional learning can be extended through reflective exercises where students share their impressions and observations, contributing to further development of personal and social skills. Additionally, the article provides a list of sources that help expand understanding of theoretical approaches and practical implementation of SEL in educational institutions. Upon further analysis, the article emphasizes the following key points: the role of the English language teacher in stimulating all students to engage in active reflection and discussion through the use of additional questions, and the use of motivational imperative phrases on the board and participation in reflective practices that contribute to the development of emotional resilience and social skills in students.ukсоціально-емоційне навчанняуроки англійської мовиздобувачі початкової освітиметодична підготовкавікова психологіяемоційна стійкістьмотиваціяsocial-emotional learningEnglish language lessonselementary school childrenmethodological preparationdevelopmental psychologyemotional resiliencemotivationАдаптація програми соціально-емоційного та етичного навчання до викладання англійської мови в початковій школіAdaptation of the Program of Social-Emotional and Ethical Learning to Teaching English Language in Primary SchoolArticle0009-0002-7026-1997DOI https://doi.org/10.32782/philspu/2023.3.29