Малишевська ІринаMalyshevska Iryna2022-01-272022-01-272021Malyshevska, I. Selected Methodological Aspects of Future Teacher Training for Inclusive Education [Text] / I. Malyshevska // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – № 4 (108). – С. 155–165. – DOI: 10.24139/2312-5993/2021.04/155-165.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/11971У статті розглянуто проблему підготовки майбутнього вчителя до роботи в умовах інклюзивної освіти. Здійснено компаративний аналіз досвіду підготовки педагогічних фахівців до роботи в умовах інклюзивної освіти в США. Аналіз досліджень зарубіжних науковців доводить, що розбудова інклюзивної освіти в Україні потребує ефективної системної підготовки майбутніх учителів до роботи в умовах інклюзивної освіти. Окреслено прогресивні напрями підготовки американських учителів. Визначено, що зарубіжний досвід підготовки вчителів для інклюзивної освіти у США оптимізує вдосконалення вітчизняної освітньої системи відповідно до потреб дітей з особливими освітніми потребами. У контексті нової освітньої практики інклюзивної освіти та досліджень американських науковців, актуальним є вдосконалення підготовки майбутніх учителів до роботи в умовах освітньої інклюзії шляхом наповнення навчальних дисциплін новим інклюзивно зорієнтованим змістом. Запропоновано багатопредметний підхід підготовки майбутніх учителів до роботи в умовах інклюзивної освіти на засадах інтеграції інклюзії у зміст загальних навчальних курсів та методик фахових дисциплін. Завдання багатопредметного підходу реалізували на базі системотвірних технологій навчання, зорієнтованих на підготовку майбутніх учителів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти. Установлено, що практична реалізація багатопредметного підходу сприяла підвищенню ефективності підготовки майбутніх учителів у закладах вищої педагогічної освіти до роботи в умовах інклюзивної освіти. Здійснене дослідження не вичерпує всіх аспектів окресленої проблеми. Перспективу подальших досліджень вбачаємо у розв’язанні проблеми підготовки психологічних кадрів до роботи в умовах інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами.In the article the issue of future teacher training for inclusive education is considered. Comparative analysis of such specialists’ training in USA is conducted. Innovative trends in American teacher training are characterized. It is stressed that the experience of foreign countries in teacher training for inclusive education encourages modernization of Ukrainian educational system with the purpose of paying more attention to the children with special educational needs. The analysis of future teachers’ readiness for the implementation of innovations in inclusive education shows their insufficient level. The multidisciplinary approach founded on integration of inclusive content of education in competence-based format is suggested. It is found out that practical implementation of a multidisciplinary approach enhances efficiency of future teacher training for inclusive education in higher educational establishments.enдіти з особливими освітніми потребамиінклюзивна освітазміст навчаннятехнології навчанняпідготовка майбутніх учителів для інклюзивної освітибагатопредметний підхідкомпетентнісний підхідінтеграціякомпаративний аналізchildren with special educational needsinclusive educationcontent of educationlearning technologiesfuture teacher training for inclusive educationmultidisciplinary approach,competence-based approachintegrationcomparative analysisSelected Methodological Aspects of Future Teacher Training for Inclusive EducationВибрані методичні аспекти підготовки майбутніх учителів до роботи в умовах інклюзивної освітиArticle0000-0003-0889-255210.24139/2312-5993/2021.04/155-165